Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 42_listanje:
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426
Simpozij OBDOBJA 42 nelagodje ter tesnobo. Ker se sodobni človek vsakodnevno sooča z mnogoterimi izbirami, to v njem sproža veliko negativnih občutij, zato je po prepri čanju Renate Salecl ta izbira navidezna oz. iluzorna. V esejistični izbirki Izbira (2011) lahko preberemo: Postindustrijska kapitalistična ideologija ponavadi obravnava posameznika, kot da užitek zanj ne pozna meja. Slika ga kot nekoga, ki lahko brez konca prestavlja meje užitka, pri čemer nenehno zadovoljuje želje, ki jih je vedno več. Vendar je paradoksalno, da v družbi, ki dozdevno ne pozna meja, številni ljudje ne najdejo zadoščenja in zato pogosto zaidejo na pot samouničevanja. (Salecl 2011: 9–10) Salecl še posebej izpostavlja ideologijo izbire, ki vodi v tesnobo in negotovost, oboje pa je bilo opaziti v zadnjem desetletju postindustrijskega kapitalizma. Današnja sodobna družba poveličuje izbiro in domnevno svobodo, kajti posameznik lahko iz svojega življenja naredi, kar želi, a Salecl poudarja, da je lahko že ena napačna odločitev povod za katastrofo. Ob brezmejnosti možnosti izbir pa se vzpostavljajo nove prepovedi, to so naše lastne prepovedi (Salecl 2011a: 16). Kapitalistična ideologija, kot že rečeno, posamezniku ob tem sporoča še, da je za neuspeh in morebitno brezposelnost krivda v njem, nekdaj pa je bilo drugače (Salecl 2011b: 24). Dalje, živeti uspešno življenje pomeni biti uspešen vlagatelj ter tudi svoje lastno življenje šteti za naložbo. Ves smisel posameznikovega življenja se vrti okoli naložb oz. nalaganj. Rešitve vseh mogočih težav pa je mogoče odpraviti z denarjem. Posameznik svoje življenjske poti in čustva izbira sam, zato se je razširila industrija samopomoči. V tej dobi se zato povečuje izdajanje knjig za samopomoč in propagiranje ljubezni do samega sebe. A je v taki družbi po drugi strani težavna izbira partnerja, težko se je odločiti za otroka in materinstvo itn., kot lahko beremo v esejistiki Renate Salecl. Izbira danes predstavlja tesnobo, ker ima lahko navidezno zanemarljiva, nepomembna izbira močne posledice. Dandanes tudi nista na voljo le dve izbiri, dve poti, marveč je teh poti in izbir mnogo več. Izbira le redkokdaj temelji na racionalnosti. Gre za navidezno, domnevno svobodo, ki vodi v strah, krivdo. Biti edinstven, bodi, kar si, so v poznokapitalistični družbi izrazi, ki posameznika vodijo v tesnobo in nemir (Salecl 2011a: 7). Poleg tega ideologija neoliberalizma poglablja ter prikriva razredne razlike, rasno in spolno neenakost (prav tam: 122). Esejistična zbirka (Per)verzije ljubezni in sovraštva (2011) je razdeljena na sedem esejističnih sklopov. Glede na primerjavo med preteklostjo in sedanjostjo Salecl (2011b: 7) zapiše, da »subjekt danes ne verjame več v normativne ideale, ki mu jih ponuja družba, temveč se ima za ustvarjalca lastne identitete.« Spremenila se je torej subjektivnost, ki jo avtorica poimenuje nova subjektivnost. V knjigi (Per)verzije ljubezni in sovraštva tako piše o sodobnem subjektu, o tem, kako oblikuje lastno identiteto, kako se kaže neidentiifkacija z avtoritetami ipd. Salecl (2011b: 7–8) v uvodu svoje esejistične zbirke zapiše, da v postmoderni družbi govorimo o odsotnosti nezaupanja v ifkcijo velikega Drugega. Marsikdo živi s prepričanjem, da je danes vse spremenljivo, da je življenje podobno virtualnemu svetu, temu, v katerem si subjekt izbira lastno identiteto 226