Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 40_listanje:
Download
Download Page
Download Right Page
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630
40 Simpozij OBDOBJA Usodna zasnova ljubezni ne preraste v mitsko razsežnost in ne postane nepremagljivo mogočno čustvo, ki zaslepi. Avtorica se namreč nanj odziva, razmišlja o njegovih zakonih, skuša dojeti njegov mehanizem in ga upravljati. V središču njenih ljubezenskih pesmi je evokacija drugega, pri čemer pesniški jaz ne razkriva svojih čustev, temveč postavlja v ospredje zgodbo dveh, ki živita prepleteno, si izmenjujeta telesi in delujeta interakcijsko: »Ljubi ga! / Vse, kar si ti in kar nisi, / je v njem« (Ljubi ga, 2004: 26). Relacijska etika zahteva preseganje razlik, preraščanje subjektivnosti, vstopanje v območje drugega, aifrmacijo interakcije. Zaljub ljenca se nagibata eden k drugemu, nihata od sebe do drugega, se nenehno premikata in tvorita nove medsebojne povezave, da lahko spregovorita v dvojini: »Ves svet je v najinih rokah, / v najinih prepletenih prstih – / vedno je tako, kadar živimo« (Kadar ljubimo, 1973: 24). Tako osnovan koncept odnosnosti je upomenjen že v samih naslovih nekaterih pesniških zbirk: Sama sva na svetu – jaz in ti (2010), Od mene k tebi (1993) in Na tvojo kožo pišem svoje verze (2009) in opisan z iskrenim zagonom v erotiko. Predajanje telesa povezuje pesnica z božjo močjo, v spojitvi dveh se kaže ustvarjalni smisel življenja, ki je projektirano v prihodnost, usmerjeno v preživetje, v rojstvo, v prerojenje in zaradi tega vezano na vizijo večnosti. Orisi nagonske plati ljubezni so upesnjeni z izzivalno odkritostjo, gre za željo mesa, za tanjšanje in približevanje, za strast, ki razgrajuje nič in prestopa okvir možnega (Strast je pogoltna, 2012: 11). Ženska erotičnost ni skrita za metaforičnimi upodobitvami, temveč prikazana z veristično natančnostjo. Neža Maurer jo opredeli z besedo strast, prisoja ji pogoltnost, divjost vrtinca, pohlepnost, prizna ji užitek ter ugotavlja, da bolj kot trzanje mišic pomirja s trenutnim občutkom večnosti. Ženski jaz ni zadržan, ljubljenega vabi na srečanje in jasno izrazi svojo telesno željo, ko zapiše: »Stegni roko in privzdigni / moje prsi do svojih ust – / željna sem tvojih poljubov« (Stegni oko, r 2010: 9) ali drugje: »Položi mi roko na trebuh, / da čutiš, kako trepeče / od želje po tebi« (Ženska, 2010: 10). Še več, pesnica upesnjuje tudi žensko samoerotiko. V pesmi Ljubkovanje (2004: 36) pride do izraza sposobnost ženskega telesa, da samostojno uživa. Spolnost ima svoj notranji ustroj, je ifzična potreba, neodvisna od drugega. Žensko samoerotiko opiše s podobo morske vode, ki se z belimi penami poželjivo vzpenja po gležnjih, da pesniški jaz odvrže obleko: »Zmetala sem s sebe obleko / in se postavila k skalam. / Morje ni delalo razlik.« V materinstvo je pesnica vstopala najprej postopoma, nato scela v zbirki Od mene k tebi (1993), ko je obravnavani vsebini posvetila vsak verz. Materinstvo uvršča med tiste izkušnje ženske, ki širijo zavest in opremljajo za sprejemanje novega, prenovo in prerojenje. Odnos z bitjem okrepi mater z večjo odgovornostjo, da prehaja od »brezskrbnosti k skrbi, / od otroštva k zrelosti, / od želje k odrekanju« (Vse si želim, 1993: 8–9). V poeziji Neže Maurer izstopajo prizori materinske sreče, prepredeni s sproščeno imaginacijo, ki zajema primere iz narave. Intimistična izpolnjenost se začne že z občutjem bitja v telesu, ki postane kaleče žito, drevo, ki medi, grozdje, kadar zori. Stanje pričakovanja poteka sočasno s pripravljalnimi opravili, ko pesniški jaz ureja toplo sobo s posteljico in južnim oknom, ki gleda na ograjen vrt 96