Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 40_listanje:
Download
Download Page
Download Right Page
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630
40 Simpozij OBDOBJA jaz ga opazujem«, Mozetič 2004: 7), v kateri se pes spopade s krti, ki postanejo tudi podoba pesniškega ustvarjanja, živalska razigranost pa neidealizirano osvetli pasjo uničevalnost, simbol ne/namerne razdiralnosti v svetu. Tako kot se enostavna zgodba – pesmi se berejo kot pesmi v prozi ali lirizirane zgodbe – presenetljivo prevesi v podobo krtjega pesnika in krtje knjižnice, se tudi v ostalih pesmih običajno druži z neobičajnim. Zgoščenost pesemskega izraza je tudi v tej zbirki, tako kot v Nebo pod vodo, inovativna, le da si iskrene pesemske podobe pridobijo kakovost na drugačen način: s pogledom od zunaj, humorjem in ironijo ter spojem realističnosti in fantastičnosti. K inovativnosti kakovostnega pesemskega izraza pa nedvomno prispeva tudi posebna tematizacija telesa, ki je za razliko od prej obravnavane zbirke seksualizirano. Telo v svoji naturalističnosti ni boleče odprto zaradi pretočnosti, ampak zaradi nezadoščenosti ter obremenjenosti s spominom in drugačnostjo. Spolna drugačnost ni samo vir inovativnih pesemskih podob in subverzivnega jezika, temveč je tudi izvir bivanjske tesnobe, ki je zelo presunljivo izražena z nelagodjem, sramom in občutkom izločenosti (»Težko se je tega rešiti, zardevanja, drhtenja. / Zaprem knjigo in stopim na stranišče. […] Kakšno težo so mi naprtili!«, Mozetič 2004: 97). Poezija Banalij z različnimi kritičnimi legami opozarja, da gejevska in transspolna pozicija v svetu heteronormativne matrice še vedno nista dobrodošli: ta kruta resnica spolnih manjšin se prepleta z demistiifkacijo humanosti in smrti. Poleg že izpostavljenih vzporednosti sta si različni pesniški zbirki podobni tudi po inovativnosti slikanja smrti, ki s kako- vostno predstavljenimi čustvi odpirata naše branje povsem novi empatiji tako, kot nakazujeta že oba naslova: nebo pod vodo skozi vodni iflter odstira eksistenco v vsej svoji pretočnosti, banalije pa ironično sugerirajo, da je prav gola eksistenca, ki ji običajno prilepimo izraz banalnost, tista, ki lahko v nevzdržnih bivanjskih legah odrešuje. Literatura ANDRIEU, Bernard, BOETSCH, Gilles (ur.), 2010: Rečnik tela. Beograd: Službeni glasnik. BAUMAN, Zygmunt, 2002: Tekoča moderna. Prevedel Borut Cajnko. Ljubljana: Založba /*cf. BUŽINJSKA, Ana, MARKOVSKI, Mihael Pavel [Burzyńska, Anna, Markowski, Michaƚ Paweƚ], 2009: Književne teorije XX. veka. Beograd: Službeni glasnik. HERMAN, David, JAHN, Manfred, RYAN, Marie-Laure (ur.), 2008: Routledge Encyclopedia of Narrative Theory. New York: Routledge. KEEN, Suzanne, 2007: Empathy and the novel . Oxford, New York: Oxford University Press. KOZIN, Tina, 2020: Nebo pod vodo. Maribor: Litera. MOZETIČ, Brane, 2004: Banalije . Ljubljana: Škuc. NEWTON, Ken M., 1990: eting the text. Interpr Acritical introduction to the theory and practise of etation. New literary interpr York: Harvester Wheatsheaf. PAVLIČ, Darja, 2014: Lirika z vidika univerzalnosti pripovedi. Primerjalna književnost XXXVII/3. 227–238. ZUPAN SOSIČ, Alojzija, 2008: Zadrge odpetih poezij (spremna beseda). Alojzija Zupan Sosič .): (ur V tebi se razraščam. Antologija slovenske erotične poezije . Ljubljana: Mladinska knjiga. 135–180. ZUPAN SOSIČ, Alojzija, 2018: Pripovedi spolnih manjšin po letu 2000. Jezik in slovstvo LXIII/4. 101– 13. 1 127