Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 40_listanje:
Download
Download Page
Download Right Page
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630
v tem sklopu (Pavlović) se loteva problematike poimenovanja literarne skupine in za oznako intimistov predlaga pojem druga moderna. Znanstveno ukvarjanje s slovensko poezijo se praviloma ne odreka interpretacijam, pri čemer so kot izhodišče za razlago izbranih pesmi ali pesniških opusov pogosto uporabljene značilnosti posameznih literarnih smeri. S spoznanjem, da je pomen pesmi odvisen od najrazličnejših kontekstov, se je razširilo področje raziskav, interpret pa se je znašel pred nalogo, da razišče svoje orodje in obzorje. Metodološka izhodišča v interpretacijah, ki so zbrane v tretjem tematskem sklopu, so različna: teorija spolne identitete in kvir teorija ter postklasična teorija pripovedi in afektivna hermenevtika (Zupan Sosič), Pazova teza o nadzgodovinskem pomenu in vrednosti poezije (Senegačnik), poetika prostora (Jackson), iflozoifja prisotnosti in sledi (Gruda), dekolonialna teorija (Michelson), animalistične študije in teorije večvrstnega sveta (Golež Kaučič); v okvir tematoloških analiz sodi razprava o tematiki smrti (Jelen). Študije v četrtem tematskem sklopu so usmerjene v analize jezika in sloga, pri čemer je raziskovanje poetične funkcije jezika največkrat pomembnejše od vprašanja, kaj pesem pomeni. Tematski sklop uvaja razprava, ki od Prešernovega svobodnega nizanja desnih prilastkov preide k jezikoslovnim vprašanjem o njihovi rabi (Dular). Sledijo razprava o verzu v prekmurski poeziji (Just) in dve razpravi o naglasnem verzu (Korelec, Marek). Zadnja prispevka v tem sklopu se ukvarjata z izrazi za zvočne pojave v poeziji Mirana Jarca (Šurla) ter z zvenom in pomenom v otroški poeziji (Jaklitsch Jakše). Rdeča nit prispevkov v petem tematskem sklopu je vprašanje o družbenih vlogah slovenske poezije. Tezo o pomenu poezije za konstituiranje slovenskega naroda osvetljujeta razpravi o najstarejših pesemskih pričevanjih (Klobčar) ter poeziji o gorah (Dović). Prispevek o poeziji v reviji Perspektive (Poniž) se naveže na konec t. i. prešernovske strukture in prevlado estetske funkcije. Razprava o intimistih in neointimistih (Potocco) opozarja, da ne prvi ne drugi ne prelamljajo z dominantno ideološko formacijo v družbi, prispevka o sodobni družbenokritični poeziji (Novak Popov) in pesmih upora (Jakop) pa raziščeta sporočila in vlogo angažirane poezije. Zadnji prispevek v tem sklopu pretrese položaj pesnice v sodobni družbi (Zidar). Šesti tematski sklop je posvečen obravnavi slovenske poezije v šoli. Uvaja ga prispevek o pristopih za seznanjane s poezijo v vrtcu (Haramija in Bednjički Rošer), sledijo razmisleki o osnovnošolski obravnavi pesmi z motivom Cicibana in Pedenjpeda (Švajger), Prešernovih pesmi (Debeljak) in pesniških upodobitev islama (Perović). Predstavljena sta dva primera dobre prakse v srednjih šolah: projektno delo (Slemenjak) in medbesedilna obravnava mlade slovenske poezije (Zupan). Tematski sklop se konča s primerjalno analizo desetih različnih modelov eseja na maturi iz materinščine (I. Zajc). V sedmem tematskem sklopu je vprašanje, kdo sploh še bere slovensko poezijo, uporabljeno kot izhodišče za premislek, v katerih medijih poteka njeno ustvarjanje, razširjanje in sprejemanje. Pesmi so se najprej širile ustno, potem smo se jih navadili tiho brati, v zadnjem času pa imajo vse več poslušalcev in gledalcev. Medtem ko so 10