Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 strani pa nepremišljena raba jezika lahko pri naslovniku naleti na odpor, če tega ne sprejema kot enega od načinov današnje jezikovne rabe (Žele 2015: 38). Zato je pri obravnavi tovrstnih besedil z vidika jezikovne ustreznosti treba upoštevati namen in tip besedila ter aktualizacijo, jezikoslovje pa naj se pri svojih analizah ne postavlja v vzvišeno držo (Kalin Golob 2013: 203–204). 3 Analiza naslovov slovenskih videoposnetkov na YouTubu YouTube mesečno obiščeta več kot dve milijardi prijavljenih uporabnikov (YouTube za medije; več o družbenem omrežju Youtube v Poteko 2019: 237–238), čedalje več pa je tudi slovenskih ustvarjalcev vsebin oz. youtuberjev, ki s svojimi objavami na YouTubu, Instagramu in drugih družbenih omrežjih uspešno služijo. Naslovi videoposnetkov na YouTubu so poleg imena youtuberja in sličic, ki predstavljajo video (angl. thumbnail), prvo, kar gledalec vidi in na podlagi česar se odloči, kaj si bo ogledal. To, da ustvarjalci vsebin želijo naslove narediti čim privlačnejše, pa neizogibno vpliva tudi na njihovo jezikovno podobo. Kanal Število Prevladujoča vsebina Število objavljenih Prvi objavljeni naročnikov videoposnetkov videoposnetek K1 55.000 lepota, vlogi, izzivi 170 30. 9. 2014 K2 42.700 komedija 76 25. 4. 2015 komedija, komentiranje, 1 2 K3 42.200 glasba 139 25. 2. 2011 K 35.900 teorije zarote, nepojasnjeni 153 13. 7. 2015 4 dogodki, vlogi K5 35.000 vlogi, avtomobili 876 17. 6. 2016 K3 33.600 lepota, izzivi, vlogi 314 30. 3. 2013 6 K7 32.300 izzivi, vlogi 151 13. 7. 2015 K8 31.300 izzivi, glasba 35 13. 1. 2020 K9 31.000 vlogi 159 6. 3. 2016 K 29.600 vlogi, lepota, komentiranje, 209 26. 6. 2017 10 igranje igric K11 27.500 izzivi, vlogi, komedija 119 17. 7. 2018 K 27.300 vlogi, tehnologija, izzivi, 188 30. 5. 2014 12 komentiranje K13 25.500 vlogi, izzivi, lepota 376 8. 10. 2017 1 2 3 Tabela 1: Predstavitev analiziranih kanalov (zadnja posodobitev 14. 4. 2020). 1 Na kanalu je sicer objavljenih 139 posnetkov, vendar jih od tega le 35 ustreza vsebini kanala youtuberja, preostali pa so rezultat glasbenega ustvarjanja, zato je morebiti zavajajoče tudi število naročnikov, saj je ustvarjalec te lahko pridobil z glasbenim ustvarjanjem in ne nujno z vloganjem. 2 Prvi videoposnetek, ki ga je ustvarjalec objavil kot youtuber, je bil objavljen šele 22. 4. 2019. 3 Ustvarjalka vsebin je svoj zadnji, poslovilni video objavila 2. 3. 2020, vendar je kanal v času raziskave še aktualen, zato je vanjo tudi vključen. 81