Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 tvorci reklam jih hvalijo z drugimi poudarki nejezikovnih semiotskih virov, ki jih splošni kolektiv sprejema na pozitivni nasprotnostni osi vrednotenja. Anketiranci v reklamah prepoznajo pozitivno vrednotenje na vseh ravneh domene drža, prav tako semiotska sredstva za njihovo izražanje, ne morejo pa se upreti vrednotenju reklame kot žanra in ji izreči negativno sodbo v družbenih sankcijah. Tako kažejo na skepticizem do reklamnih sporočil in dovzetnost vpliva družbenega pojava zavračanja zdravju škodljivih izdelkov in na zavest o vlogi zdravega načina življenja. Primer antireklame marsikoga zmede zaradi spremembe vrednotenja iste vrste predmeta na osi nasprotnosti, saj v reklamah zelo povzdigovan predmet postane inkriminiran. Priča smo torej pojavu, da se ob žanru reklama ustvari oz. ustvarja njej nasproten žanr – antireklama ob primerih reklamnega vrednotenja s potencialnim družbeno škodljivim učinkom. Literatura BAHTIN, Mihail, 1982: Teorija romana. Ljubljana: Cankarjeva založba. 78–115. COOK, Guy, 2001: The Discourse of Advertising. London, New York: Routledge. HALLIDAY, Michael, (1976) 2002: Text as Semantic Choice in Social Contexts. Jonathan Webster (ur.): M. A. K. Halliday: Linguistic Studies of Text and Discourse. London, New York: Continuum. 23–84. HALLIDAY, Michael, MATTHIESSEN, Christian, 2004: An Introduction to Functional Grammar. London: Arnold. HASAN, Raquiya idr., 2007: Semantic networks: the description of linguistic meaning in SFL. Raquiya Hasan, Christian Matthiessen, Jonathan Webster (ur.): Continuing Discourse on Language. A Functional Perspective. Volume 2. London, Oakville: Equinox. HOEY, Michael, 2001: Textual Interaction. An Introduction to Written Discourse Analysis. London, New York: Routledge. JESENŠEK, Marko, 2004: Tradicionalnost in modernost prekmurskih oglaševalskih besedil. Marko Stabej (ur.): Moderno v slovenskem jeziku, literaturi, kulturi. 40. seminar slovenskega jezika, literature in kulture. Ljubljana: Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik pri Oddelku za slovenistiko Filozofske fakultete. 92–106. KOROŠEC, Tomo, 2005: Jezik in stil oglaševanja. Ljubljana: FDV. KRESS, Gunther, van LEEUWEN, Theo, (1996) 2004: Reading Images: The Grammar of Visual Design. London, New York: Routledge. MARTIN, James, WHITE, Peter, (2005) 2007: The Language of Evaluation. Appraisal in English. London: Palgrave Macmillan. STARC, Sonja, 2009. Časopisna oglaševalska besedila, reklame: struktura in večkodnost. Koper: Annales, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Pedagoška fakulteta. 78