Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 semiotskih znakov v kompozicijo pa ostajata enaka zgornjim reklamnim besedilom. Pomembnost sporočila stavka je poudarjena s postavitvijo stavka na vrh, z velikostjo črk in barvnim kontrastom. Vrednotenje je na ravni sodbe – družbenih sankcij, na negativni osi pripisuje kajenju in posredno tobačni industriji škodljivo/nemoralno držo. Velelnik na rumenem pasu zahteva stik z bralcem in ga odkrito odvrača od uporabe izdelka. Slikovno, poudarjeno na sredini, kaže v domeni vpletenost posledice bolezni enoglasno. Omenjeno zmanjša oz. spremeni logotipu pomen na nasprotnostni osi cenjenega, z družbeno sprejemljivega cenjeno (posebna aroma, užitki) na negativno stran sodbe, tudi te cigarete so zdravju škodljive, zato družbeno sankcionirane. Povzro- čajo bolezen, trpljenje, negativno na ravni cenjeno, in strah, negativno na ravni čustvo. 38 % vprašanih trdi, da besedilo ni reklama, ker odvrača od izdelka, izpostavlja negativne učinke tega izdelka, ne prepričuje, da bi kupili, od teh jih 5 % meni, da je to poziv k prenehanju kajenja, 13 % pa, da je opozorilo o posledicah kajenja. 65 % študentov prepoznava vrednotenje v povedih, sliki, logotipu, velikosti pisave, 3 % samo v jezikovnem, in sicer od teh kot negativno 55 %, pozitivno 8 %, oboje skupaj 2 %. Kako nanje učinkuje vrednotenje cigaret, kažejo trditve: prinaša užitek, dober okus (4 %), fotograifje me ne motijo (2 %), škoduje zdravju (66 %), odvrača me vonj dima (17 %), odvrača me fotograifja na cigaretah (11 %), potrata denarja (11 %), povzroča odvisnost (7 %), škodi okolju (4 %). Prav večina teh odzivov na besedilo potrjuje drugačnost besedilnega vzorca od prejšnjih in njegovo fazo odvračanje od potreb/želja po nakupu in uporabi izdelka. Toda kljub temu jih 62 % odgovarja, da besedilo je reklama, ker oglašuje/ reklamira znamko cigaret (50 %), je reklama proti kajenju, ozavešča o posledicah (39 %), ponuja cigarete in hkrati kaže posledice kajenja (8 %) in da je reklama zaradi logotipa (2 %). Kaže, da delež naslovnikov že s samim ohranjanjem izpostavljanja in postavitve izdelka in/ali logotipa (tj. predstavljenih udeležencev) v besedilu sprejema le-tega kot reklamo. Na osi nasprotnosti (Tabela 3) preide vrednotenje cigaret s pozitivnega/dobrega na negativno/slabo na vseh področjih domene drža, pri vpletenosti pa se sporočilo povsod razume kot enoglasno. 76