Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 2.3 Stopnjevanje se izraža s sredstvi za vzpostavljanje intenzivnosti, moči fenomenov (višje/večje – nižje/manjše) in njihov fokus (ostro – medlo/blago). Martin in White utemeljujeta teorijo z verbalnimi zgledi, sicer pa tudi sama govorita o semiotskih virih na splošno. Ker so predmet naše razprave večkodna besedila, bomo teorijo prenesli tudi na slikovno. 3 Namen, vzorec, metodologija 3.1 Razprava se osredotoča na pomenjenje na medosebni metafunkciji v fazi vredno- tenja v besedilnih vzorcih P–R in U–Zp/ž oglaševalskih večkodnih besedil za 5 alkoholne in tobačne izdelke, za katere zakon prepoveduje spodbujanje njihove rabe. Ugotoviti želi: 1) v katerih domenah z vidika teorije vrednotenja (Martin, White 2007) in s katerimi izraznimi sredstvi tako v besednem kot slikovnem se vrednotenje kot odsev družbenih in kulturnih vrednot pojavlja v omenjenih besedilih in 2) kako je tako vrednotenje, predvsem pomen na osi nasprotnosti, sprejeto v splošnem kolektivu. 3.2 Obravnavan je reprezentativen vzorec štirih večkodnih besedil: treh reklam in besedila, ki v fazi vrednotenja ne ustreza žanru reklame. »Splošni kolektiv« pa 6 pred stavlja vzorec 103 študentov (predstavljajo vse slovenske pokrajine) 1. letnika univerzitetnega programa. 3.3 Uporabljena metodologija je kvalitativna, le mestoma kvantitativna kot delež posameznih odgovorov. Besedila so analizirana z instrumentariji, ki jih ponujajo omenjene teorije, v vprašalnikih študentje izražajo svoje ugotovitve le o vrednotenju izdelka (medosebna metafunkcija, v besedilnem vzorcu faza vrednotenja) in izraznih sredstvih zanj ter o žanrski pripadnosti besedil z vidika vključenosti pozitivnega oz. negativnega vrednotenja. 5 Zakon o omejevanju porabe alkohola (ZOPA) (www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/41062), Zakon o omejevanju porabe tobačnih in povezanih izdelkov (ZOUTPI) (http://www.pisrs.si/Pis.web/ pregledPredpisa?id=ZAKO6717) (dostop 8. 12. 2019). NIJZ uzavešča javnost o škodljivosti tobaka in alkohola (prim. www.nijz.si/sl/oznake/protitobacni-zakon, www.nijz.si/sl/podrocja-dela/moj-zivljenjski- slog/alkohol; dostop 1. 12. 2019). 6 Študentom se zahvaljujem za sodelovanje in jim posvečam članek. 70