Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 3 Prekrivanke v slovenskem oglaševanju Potrjeno je raba jezika v oglaševanju ena najpomembnejših, najvplivnejših in vseprisotnih. Jezik v oglaševanju je praviloma kreativen in pogosto izkorišča interak- cijo med besedo, glasom in podobo. V angleško govorečem prostoru je do pravega razmaha oglaševanja prišlo v petdesetih letih prejšnjega stoletja, nekoliko kasneje so začeli jezik, rabljen v oglaševanju, raziskovati tudi anglo-ameriški jezikoslovci, npr. Leech (1966), Bolinger (1980) in Lakoff (1981). Že v sedemdesetih letih je Bryant (1974: 163) poudarila povečano rabo prekrivank v ameriškem oglaševalskem jeziku; še posebej omenja poimenovanja izdelkov in imena podjetij ter blagovne znamke (prav tam: 164). Ta praksa se je očitno prenesla tudi v slovensko oglaševanje. Prekrivanka mora v oglaševanju pritegniti pozornost različnih naslovnikov, saj s svojo izvirnostjo, humorjem ali besedno igro pomaga »prodati« izdelek ali opozori na podjetje. V nadaljevanju bo poudarek na nekaterih primerih prekrivank iz slovenskih oglasov, pa tudi takšnih, ki jih najdemo v imenih podjetij, imenih izdelkov, imenih prireditev, dogodkov ali dejavnosti. Ker se te tvorjenke v jeziku pojavljajo sporadično, jih je težko iskati načrtno, ravno tako jih je nemogoče iskati s pomočjo korpusov, saj so priložnostnice in se ne pojavljajo dovolj 6 pogosto, da bi bile že evidentirane v obstoječih besedilnih korpusih. 3.1 Imena podjetij Trgovina z glasbili v Ljubljani se imenuje Flavtelje < lfavta + atelje. Podjetje za fasaderstvo in zaključna dela v gradbeništvu se je poimenovalo Fasadom < fasada + dom. Trgovina za male živali se je nekoliko zgledovala po tujih vzorcih: Zootic < zoo(loški) + butik. Avtobusno prevozniško podjetje s sedežem v Kamniku pa se je poimenovalo Kambus < Kamnik + avtobus. Pri podjetju, kjer nudijo lektorske in prevajalske storitve, so si izbrali ime Lektorična < lektor(ica) + gospodična. Na spletni strani pravijo, da je Lektorična »gospodična, ki skrbi za lep jezik. Lektorira, prevaja in poučuje«. Specializirana prodajalna veterinarskih zdravil pa se imenuje Vetpoteka < veterinarska + apoteka. 3.2 Imena izdelkov Tudi pri poimenovanjih svojih izdelkov v nekaterih podjetjih kažejo nemalo izvirnosti in jezikovne igrivosti. V slaščičarni Domača peka tako ponujajo čajkóte, malincerje in čebelkote: čajkóti < čajni + piškoti, malincerji < malinovi + lincerji, čebelkoti < čebela + piškoti (medenjaki). Slovenski Telekom je mladim uporabnikom mobilne telefonije ponujal paket Džabest; v imenu so združili turcizem džabe (‛zastonj’) in anglizem best ter tako 6 Nekoliko lažje je iskati aifksoidne tvorjenke na holik, sikon, stival, (i)jada, teka ipd. 62