Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 podajamo neke jezikovne kompetence« (Ag2). Odrasli ljudje, ki ne hodijo več v šolo in se ne izobražujejo namensko, se po njenem mnenju niti ne zavedajo, da so mediji tisti, ki jim lahko ali odvzamejo ali pa dodatno krepijo jezikovne kompetence. Zato je njihova odgovornost še toliko večja. 5 Zaključek Dnevni slovenski radijski program na avstrijskem Koroškem po ugotovitvah iz opravljenih intervjujev jezikovno odslikava precejšen del tamkajšnje sodobne socio- lingvistične stvarnosti. Slovenski spored ORF, ki pripravlja dve tretjini oddajnih ur, po besedah njegovih ustvarjalcev daje prostor tudi narečjem in tako morda pomaga pri upočasnjevanju njihovega izginjanja oz. vsaj spreminjanja. Čeprav raziskave kažejo, da mladi – za razliko od starejših generacij – sproščeno uporabljajo slovenščino tudi v formalnejših in javnih položajih, pa ta ni nujno lokalno narečje niti ni nujno, da jo uporabljajo za vse teme in položaje – v mnogih prehajajo v nemščino (Prilasnig 2013: 88–89). Program Radia Agora, ki predstavlja tretjino oddajnega časa, pa je po besedah sogovornikov jezikovna demonstracija precejšnjega dela pahljače govornih različic slovenščine, ki soobstajajo v tem prostoru. Čeprav je večina govorcev še vedno pripadnikov narodne skupnosti, so ob njih tudi tisti, ki so se (knjižne) slovenščine priučili kot nemško govoreči, priseljenci in dnevni migranti iz Slovenije ter priseljenci z območja nekdanje Jugoslavije. Radio Agora prinaša tako govor z lokalnim dia- lektalnim ozadjem kot različice govorjene slovenščine, ki so z vidika govora avto- htonih prebivalcev zaznamovane. Skupno obema radiema pa je prizadevanje za jezikovno kultiviran govor, ki dnevno vstopa v intimni prostor mnogih poslušalcev, katerih srečevanje s knjižno različico je sicer v javnem življenju večinoma zelo omejeno. V prispevku smo se omejili le na stališča in pričevanja ustvarjalcev radijskih vsebin; da bi dobili celovitejšo sliko, bi bilo treba ugotovitve v prihodnje nadgraditi še s kvalitativno analizo jezikovnih in diskurzivnih praks obeh medijev. Literatura BUSCH, Brigitta, 2010: Slowenisch in Kärnten – Sprache jenseits ethnischer Kategorien. Werner Wintersteiner, Georg Gombos, Daniela Gronold (ur.): Grenzverkehr/ungen: Mehrsprachigkeit, Transkulturalität und Bildung im AlpenAdriaRaum. Celovec: Wieser. BUSCH, Brigitta, 2008: Slovenščina na Koroškem: jezik manjšine, a ne le to. Miran Košuta (ur.): Slovenščina med kulturami: Slovenski slavistični kongres. Celovec, Ljubljana: Slavistično društvo Slovenije. 55–63. BUSCH, Brigitta, 2004: Sprachen im Disput: Medien und Öffentlichkeit in multilingualen Gesellschaften. Celovec: Drava. DOLESCHAL, Ursula, 2009: Infrastruktura in razvoj slovenščine in slovenistike na Koroškem. Marko Stabej (ur.): Infrastruktura slovenščine in slovenistike. Obdobja 28. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 97–101. KERN, Damjana, 2009: Vloga manjšinske šole pri ohranjanju slovenskega jezika in kulture. Jezik in slovstvo LIV/1. 55–71. LENGAR VEROVNIK, Tina, 2012: Radijska dvogovornost: jezikovne izbire novinarjev. Ljubljana: Založba FDV. LENGAR VEROVNIK, Tina, 2018: Jezikovna uredniška politika in slovenski radijski mediji. Slavia Centralis XI/2. 144–157. 49