Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 je težji od mene od toliko žalovanja od toliko žalovanja ljubim kamen je tišji od mene od toliko molčanja od toliko molčanja ljubim pesek je svetlejši od mene od toliko svetlobe od toliko svetlobe. (Premk 2017) Luč Ključ ki vrata vsa odpira pesem vedno ti sledi ogenj ki vse požira vse kar znova oživi. (Premk 2016) V prvotni redakciji se je glasilo: pes (ki vedno ti sledi). Pes – pesem je besedna igra, ki jo slovenščina dopušča. V prvem pomenu sta pes in pesem ne le diametralno nasprotni, temveč nezdružljivi besedi, v prenesenem pomenu pa pomenita isto. Z metaforo ni podana le celotna vizija ustvarjanja (prim. Boršnik 1973: 52), temveč tudi celotna dinamika življenja in zavezanost poslanstvu in koreninam: sem samo, če pišem pesem, ki mi sledi kot pes. Kaj pomeni beseda na vseh ravninah, v vseh dimenzijah? Pesnik, zavezan svojemu kraju in obenem zunaj svojih okvirov, je nosilec besede. Tudi ne ostaja zasidran v času, ker deluje hkrati zunaj svoje ifzične navzočnosti. Pesem omogoča ogromno razlag, do prepoznanja kozmičnih razsežnosti. Ena izmed njih je tudi: navdih je dolg in je darilo, ne predmet polaščanja, pes je človekov ego, njegova sebičnost, ničemurnost, to pa so največji sovražniki njegove prave identitete. Pesnikova identitetna vloga je v prvi vrsti ustvarjanje in zavedanje 6 o enkratnosti naše zemlje in jezika. 6 Poglejmo, kaj je o pesmi napisal avtor sam: »Ničesar ne moremo vedeti, samo razdajamo se lahko. Je čas, ko začne vsaka črka, prepolna pomena, prepevati. Takrat si veliki beli človek … prepuščen vsemu, tudi smrti … na mostu, ki veže dva svetova: med bivanjem in nebivanjem. Biti sredi vsega (prim. Boršnik 1979: 19). V zgodbi iz 1001 noči hoče Duh Aladina najprej ubiti, nato ga pa Aladin prevara, ko se Duh v resnici ujame v svojo lastno past – ničemurnost. Ostane ljubezen in popolna predanost lastnemu drugemu – drugim. Pod vplivom zvoka prvega glasbila na svetu je nastala pesem: piščali, stare 60.000 let, ki so jo odkrili pri nas v jami v Divjih Babah in jo je identiifciral Ljuben Dimkaroski (1953–2016).« 343