Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 na Mednarodni mirovni akademiji Tantur (International Academy of Peace Tantur) v Jeruzalemu. 2.2 Identitetna vloga v umetniškem in strokovnem diskurzu obeh ustvarjalcev 2.2.1 V Premkovih dialogih in pesmih je obilo simbolov in podob, ki so sprva težko razumljivi, ker so preveč enostavni. S humorjem ga navdihujejo celo težke pravne 1 2 zadeve. Ob taki priložnosti je nastala vizionarska napoved sedanje ujme in njenega srečnega izteka: Sveta žetev pustnih mask, tam letijo šopi las, ude veter razmetava, vstane roka, pade glava … Sveta žetev pustnih mask. Hvalo živemu v čast še poslednjič ti zapojem, 3 srečen v kraljestvu svojem. (Premk 1988; Pustna, začetek in konec) Njegove obrambe so bile največkrat na literarni višini in so ostale žive v spominu njegovih pravniških sodobnikov. Nihče pa ni prezrl njegove duhovne globine in 4 umetniške identitete. 2.2.2 Med osrednjimi tipičnimi značilnostmi, ki jih odkrivamo pri Marji Boršnik že v prvih dnevnikih, pa je treba omeniti slikovite, povečini redke stileme, značilne za stilistično niansiranje besedne umetnine tega obdobja. V Študijah in fragmentih (1962) uvodoma diskurzivno slika privrženost trdnim staroavstrijskim zakonitostim, a obenem ne ostaja vklenjena v duha tedanjega časa: Delavki, ki vleče svoj življenjski voziček še iz stare Avstrije, ni bilo lahko ujeti tempo današnjih raket ... Podobno nenadomestljivo vlogo igra tudi človek na Zemlji kot Zemlja v vesolju. Vsako besedo pa ujame določen čas v svoj ritem, enako kakor vsakega posameznika, vsako generacijo in sploh vsak pojav. (Boršnik 1962: 11) 1 V upesnjene končne govore je kot zagovornik vnašal toliko tehtnih prispodob in šaljivk, da je moral vrhovni sodnik večkrat prekiniti obravnavo z začasnim odmorom, da se je lahko prepustil smehu. 2 Prognoza epidemije. 3 Kraljestvo ‛predanost, zaupanje’. 4 Kolega in pisatelj Sandro Pečenko (2017: 81–82) je zapisal: »Ob sicer bolj naključnih srečanjih mi je bil kljub temu duhovno bližji kot drugi [odvetniki] in sem ga morda prav zaradi tega kot pravičnika in človeka najbolj cenil. […] Premkove pesmi so me pritegnile, čeprav je nekatere sprva težko doumeti. Prebereš jih prvič, prebereš jih drugič, tretjič in tedaj šele jih začutiš, najprej v podzavesti in potem se prilepijo na dušo. Da, to so pesmi našega kolege, pesnika in modreca. Njegova poezija nam ga ohranja ne le v spominu, temveč tudi v duši.« 339