Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 Če bi bil glavna oseba revež, bi morali priliko razumeti kot povabilo ubogim, naj potrpežljivo prenašajo svojo nesrečno usodo, kakor je storil Lazar, saj vidijo, kakšna veličastna prihodnost jih čaka v večnosti. Tam bodo namreč sedeli v Abrahamovem naročju, torej na častnem mestu pri nebeški gostiji. Če pa je osrednja oseba bogataš, ni dvoma, da prilika biča sebično rabo bogastva. Požrešni bogataš svojega bogastva ni uporabljal za to, da bi si s svojo radodarnostjo pridobil prijatelje v nebesih, ampak si je pridobival nasprotnike in sovražnike. S svojim bogastvom ni pomagal ubogim, ampak jih je zaničeval in poniževal, ali kar je včasih še slabše: gluh in slep je bil za njihove potrebe. Prilika torej neprizanesljivo obsoja razkošje bogataša, ki se je oblačil v dragocen škrlat in se dan na dan sijajno gostil. Bogoslužje še poudarja to obsodbo z izbiro prvega berila, v katerem prerok Amos grmi proti bogatašem svojega časa, ki poležavajo po slonokoščenih posteljah, uživajo najboljše jedi in se zabavajo ob hrupni glasbi. Tadva odlomka Božje besede sta ena najbolj jasnih in pogumnih svetopisemskih obtožb socialnih krivic. Jezus te obtožbe ne izreka vpričo ubogih, ki bi mu za to najbrž ploskali, ampak vpričo farizejev, ki »so bili lakomni na denar« ‒ torej vpričo tistih, ki jim obtožbe najprej veljajo. (Zupet 2016: 374) V drugem delu nagovora Zupet spretno naveže Jezusovo priliko, ki izraža njegovo socialno kritiko, na sedanje socialno vprašanje in se najprej sprašuje: »V čem nam je pri reševanju socialnega vprašanja lahko v pomoč evangeljsko oznanilo?« (Zupet 2016: 375). V odgovor poudarja velikanski vpliv evangelija in njegovih temeljnih načel na socialnem področju, predvsem kadar gre za načelo pravičnosti: Evangelij se ne ustraši korenite kritike sveta, temveč pogumno razgalja njegovo krivičnost in hudobijo. Današnji svet ni svet, kakršnega je ustvaril Bog, ampak svet, ki je posledica človekovega greha. Bogastvo je v resnici večkrat sad krivic in zatiranja kakor pa poštenega ravnanja in dela. Ko Cerkev kritično presoja svet, dela to v imenu Njega, ki je sam brez greha in je »luč sveta«. (Zupet 2016: 375) Zupet poudarja, da se evangelij ne ustavlja pri kritiki krivic, ampak jih presega in jih skuša odpraviti z močjo temeljnega imperativa: »Ljubi svojega bližnjega kakor samega sebe«. V sklepu pridige izpostavlja, da je ljubezen do bližnjega »odločilna prvina krščanske novosti na socialnem področju«, ter nagovarja kristjane, naj to načelo jemljejo »resno in odgovorno, da bi lahko preprečili marsikatero sebičnost in krivičnost«. Svoj nagovor konča s spodbudo: »Današnja Jezusova prilika naj prebudi in izostri v nas pristen in živ socialni čut. Veliko možnosti obstaja ‒ ne samo Kari- tas ‒, da pomagamo ljudem v stiski. Kajti ljubezen, ki je res živa, je tudi iznajdljiva!« (Zupet 2016: 375) 5 Sklep Prispevek je pokazal, da je najpomembnejša skupna osnova pridige svetopisemsko besedilo, ki ga pridigar razlaga z namenom, da poslušalci slišijo Božjo besedo čim bolj zvesto in močno v njenem sporočilu in namenu, obenem pa blizu njihovim resničnim izkušnjam v prostoru in času. Primerjava pridig Janeza Svetokriškega in Janeza Zupeta 287