Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 ki se dogaja v Afriki, išče izgubljeno ljubezen in jo domnevno najde, ne najde pa sebe. V drugem in tretjem delu je roman večjezičen in večkulturen (London, angleščina, indijska kultura ipd.). Tri osebe pekli občutek odgovornosti za samomor Miljanine mame: hčerko Miljano, očeta in maminega »ljubimca« Draga. Lik Miljanine mame je prikazan kot »recept za katastrofo« (Žižek 1997): zanositev pri šestnajstih s petin- štiridesetletnim moškim, vdajanje alkoholu, beg pred odgovornostjo, zapletanje v razmerja, nosečnost, samomor pri osemindvajsetih. Flisar je mater prikazal v treh podobah: kot lik otročje in ambivalentne matere ter lik matere, ki kolapsira. Potem je Mami umrla. Nek večer je padla s terase v sedm nadstorpju na pločnk pred blokem, na ist mesto kojc vrgla moj dncvenk. Aampak, je ona padla na avto od en soseda je tam parkiral. Ga je čist zbila, je grdo počlo, so jo našl sosedje in Je mela razbit lo Barua, zlom hrbtenic pet Krat in roke noge vse zvito. So v njen kri najdel alka Hol, so rekl: nesreča. So pr obdukcije našl v njej en otroka, fantb v četrt mescu. Bi bil moj bratec, je umrl skup z mojo Mami. Je mela 28 let. Jaz pa 11. In Ati 56. (Flisar 2007: 18) Tretji del se večinoma dogaja v Afriki, kjer Miljanin oče Samo Samec kot televi- zijski novinar snema dokumentarni iflm, hkrati pa išče »sestro Angelino«. Čez čas roman postane detektivka – očeta ugrabijo, zahtevajo odkupnino ipd. Flisar vnese v detektivko elemente kriminalke, saj ugrabitelji zahtevajo plačilo za njegovo izpu- stitev. V tem delu je Miljana ranjena, gre v bolnišnico in se zaljubi v majorja Scotta McKenzieja, ki je v Afriki na misiji Združenih narodov. Flisar mojstrsko tematizira politično spogledovanje slovenske politike prek naivne, a inteligentne deklice, ki je enako stara kot Slovenija in se nenadoma znajde v zapletenih mednarodnih odnosih. Kdo je prijatelj, kdo daje videz prijatelja, kdo je rešitelj (ugrabljenega očeta), kdo denarno izsiljuje z dolarji (200.000)? To je »stari znanec«, »casa Nova Drago«, seksualizirani mačist iz sveta korupcije, nasilja (posilstva) in politike. Flisar s tem ironizira mednarodno pomoč in hipokrizijo ter prepletenost ideologij. Oče Samo namreč zapusti hčerko Miljano oz. svojo »Slovenkico« in »Svobodko«, kot jo sam imenuje, in v Afriki sodeluje pri snemanju dokumentarnega iflma, ki ima namen prikazati dvoličnost humanitarnosti Združenih narodov, posilstva vojakov, genocid v Ruandi in druga grozodejstva. Flisar prek moških likov Draga in Sama tematizira generacijo moških, rojenih kmalu po drugi svetovni vojni, kot nasilne (»Sva pre stara bi se tepla, sva dovol smešna brez tega«; Flisar 2007: 143), pedoiflne (»Če morš do smrt igrat casa Novo se spravljaj na ženske svoj let. Moja hčerka je mladenletna«; Flisar 2007: 142) in patriarhalne (»Se je sivolas gospod zasmejal: ženske moj let so v glavn mrtve al vse že do domeh za onemogle. Sem zmerom rabel mlado kri«; Flisar 2007: 142). Po iflmskem dogajanju v Afriki se Miljana vrne v Ljubljano brez očeta, zato je roman mogoče napoved (ne)napisanega drugega dela, a pripelje s seboj »sestro 1 Bibiano« ali »sestro Angelino« . V tem pomembnem delu Miljana ponovno sreča 1 Flisar tematizira krščanske misijone v Ruandi, otroke vojake, posilstva nun, pretepe duhovnikov, posilstva otrok, deklic, dečkov, mladih ženk in mater, spolno in ifzično nasilje nad ženskami, zdravljenje žensk v bolnici, suženjstvo, pedoiflijo, genocid v Ruandi, posiljene ženske v Kongu, »Aferka brezno naše vesti« (Flisar 2007: 123). 273