Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 učenju), leta 2011 pa so nekaj »tujejezičnih dejavnosti« vključili kot obvezne vsebine tudi v kurikulum 5. in 6. razreda osnovne šole. Odzivi na postopno nižanje starosti, pri kateri se otroci v šoli prvič srečajo s tujim jezikom, so bili mešani. Matsumiya (2011) v raziskavi o učinkih, ki so jih imele osnovnošolske »tujejezične dejavnosti« na učenje angleščine v nižji srednji šoli, ugotavlja, da imajo otroci, ki so bili že v osnovni šoli vključeni v tujejezične dejavnosti, v 1. razredu nižje srednje šole bolj pozitiven odnos do angleščine in jo bolje razumejo. Po drugi strani Toyonaga in Sudō (2017) v pregledu raziskav o učinkih zgodnjega učenja angleščine kot tujega jezika poudarjata, da je treba pri merjenju teh učinkov upoštevati tudi učenje izven šole (npr. v zasebnih šolah), podporo staršev in druge dejavnike, ter ugotavljata, da zgodnje učenje nima jasnih učinkov na čustveno dimenzijo učenja, npr. pri občutku domačnosti tujega jezika ali pri zavesti o globalnih razsežnostih jezikov. V nekaterih višjih srednjih šolah (tj. od 10. do 12. leta šolanja) uvajajo tudi druge tuje jezike: najpogostejši sta kitajščina in korejščina, ki sta jezika sosednjih držav, sledijo jima francoščina, španščina, nemščina in drugi evropski jeziki, toda po nekaj letih rasti od leta 2007 število šol, ki ponujajo tudi druge jezike poleg angleščine, postopoma upada. Leta 2018 je pouk drugih tujih jezikov poleg angleščine ponujalo 677 od 4.887 srednjih šol, tj. približno 14 % vseh srednjih šol na Japonskem, njihov pouk pa je obiskovalo 44.753 od 3.168.369, tj. približno 1,4 % dijakov (MEXT 2016, 2019a, 2019c). Pouk angleščine v japonskih šolah sedaj torej poteka od 5. razreda šestletne osnovne šole, skozi tri razrede nižje srednje šole in do konca triletne višje srednje šole, to je skupaj osem let. Iz raziskave japonskega ministrstva (MEXT 2019b) izhaja, da je leta 2018 ob koncu srednje šole, torej po osmih letih učenja, nivo SEJO A2 dosegalo približno 40 % maturantov (leta 2013 samo 31 %), nivo B2 pa približno 68 % srednješolskih učiteljev angleščine (leta 2013 samo 52 %). Nivo znanja angleščine se torej zadnja leta postopoma viša, je pa še vedno nižje od nivoja v Sloveniji, kjer se ob koncu srednje šole pričakuje znanje angleščine vsaj na nivoju B2. Znanje drugih jezikov poleg angleščine pa je na Japonskem redkost. 3 Tečaj slovenščine v okviru programa SloTan Program za študente z japonskih partnerskih univerz, ki pridejo na kratkoročno študijsko izmenjavo na Filozofsko fakulteto Univerze v Ljubljani za dva tedna v začetku marca, smo v japonščini poimenovali Slovenia tanki kenshū (kratkoročno izpopolnjevanje v Sloveniji) ali na kratko SloTan. Vsako leto se ga udeležijo študenti z japonskih univerz, s katerimi smo sklenili sporazume o sodelovanju, skoraj vsi so japonski državljani. Prva leta so na kratkoročno izmenjavo prihajali samo študenti Univerze Tohoku za socialno delo, leta 2010 so se jim pridružili študenti Univerze v Tsukubi, nato postopoma še študenti drugih univerz, od leta 2015 dalje vsako leto okoli 20 študentov s petih ali šestih univerz. Leta 2020 je program zaradi epidemije odpadel. V programu sodelujejo tudi študenti prvo- in drugostopenjskega študija 263