Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 državljanov Kitajske (764.000), Koreje (449.000), Vietnama (330.000) in Filipinov (271.000), državljanov Slovenije pa je na Japonskem manj kot 100 (SB 2020). Če izvzamemo tujce, govorce ainujskega jezika na severu, rjukjujskih jezikov na jugu in uporabnike znakovnega jezika, velika večina prebivalcev Japonske lahko v vsakdanjem življenju skoraj vse opravi brez znanja tujih jezikov. Del vladne politike, ki ima za cilj pospeševanje internacionalizacije in prilagajanje globalizaciji, je tudi krepitev znanja tujih jezikov, pri tem pa se »učenje tujega jezika« običajno enači z učenjem angleščine. Tudi večina programov študijskih izmenjav s tujino povezuje japonske šole s tistimi v angleško govorečih deželah, največ z Avstralijo, sledijo ZDA, Kanada, Združeno kraljestvo in Nova Zelandija (MEXT 2019b). V takem okolju ima poseben pomen program izmenjav, ki ga na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani izvajamo s partnerskimi japonskimi univerzami že od ustanovitve Oddelka za azijske študije leta 1995. Vsako leto organiziramo program skupnih seminarjev, obiskov in jezikovnega pouka za študente s partnerskih japonskih univerz, ki gostujejo na našem oddelku od dva do štiri tedne. Od leta 2014 smo program temeljito preoblikovali, povečali delež dejavnosti, ki jih tukajšnji in gostujoči študenti samostojno organizirajo (ogledi muzejev, šol in drugih ustanov, pri katerih študenti japonologije z Univerze v Ljubljani tolmačijo za japonske gostujoče študente; delavnice japonskih tradicionalnih veščin, ki jih vodijo gostujoči študenti; ure konverzacije v tujih jezikih idr.), od leta 2015 pa začetni tečaj slovenščine za gostujoče študente z japonskih univerz, ki smo ga prej izvajali učitelji japonščine, načrtujejo in izvedejo študenti japonologije na Filozofski fakulteti. V prispevku predstavljamo izsledke dveh anket med gostujočimi japonskimi študenti in analiziramo njihove odzive na tečaj slovenščine ter smisel tega tečaja za študente, saj po vrnitvi v domovino skorajda nimajo več priložnosti uporabljati slovenščino. 2 Učenje tujih jezikov na Japonskem V japonskem javnem šolskem sistemu je od srede 20. stoletja dalje angleščina glavni in skoraj edini tuji jezik. V kurikulumu za osnovne in srednje šole predmet tuji jezik v principu predvideva tudi učenje drugih jezikov, toda v konkretnem opisu vsebine predmeta so navedene podrobnosti samo za pouk angleščine, le zadnji odstavek opisa navaja, da je treba v primeru pouka tujega jezika, ki ni angleščina, izoblikovati vsebino po vzoru opisa za angleščino (MEXT 2017). Tudi sicer se tako v splošni rabi kot tudi v uradnih dokumentih izraz tuji jezik skoraj vedno nanaša na angleščino. Obvezni predmet tuji jezik (ki je dejansko v skoraj vseh japonskih šolah angleščina) se v kurikulumu javnih šol začne v 7. letu obveznega šolanja, na Japonskem je to 1. razred nižje srednje šole. V okviru kurikularne prenove se je od začetka 21. stoletja postopoma začelo uvajanje tujega jezika (tj. angleščine) tudi v nižjih razredih osnovne šole. Od leta 2002 so posamezne »tujejezične dejavnosti« vključili v ure »splošnega učenja« (ure pouka, ki so namenjene medpredmetnemu povezovanju in samostojnemu 262