Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 Izključna vloga, ki jo ima pri predmetu slovenščina knjižni jezik (Vogel 2017a, 2017b), torej ne omogoča razvijanja jezikovne prožnosti, pa tudi ne zagotavlja razvi- janja zmožnosti sporazumevanja v knjižnem jeziku. Da bi bolj dosegli oba cilja, bi se morali dijaki pri pouku načrtno srečevati z različnimi zvrstmi, ozaveščati svoj odnos do njih, opazovati njihovo vlogo v izbranih kontekstih, razmišljati o jezikovnih značil- nostih, s katerimi kot govorci poslušalcu nakazujejo okoliščine, poudarke, stališča. Slabo znanje knjižnega jezika, kot poudarja Smole (2009: 559), namreč pogosto izhaja iz dijakove neozaveščenosti o jezikovnih razlikah med njegovo prvotno in knjižno različico. Literatura BITENC, Maja, 2016: Variantnost govorjene slovenščine pri geografsko mobilnih osebah. Doktorska disertacija. Ljubljana: Filozofska fakulteta. CAMPBELL, Heather Louise, 2011: Standard/School English as a Second Dialect: Perspectives from four British Columbia school districts. Magistrsko delo. Vancouver: The University of British Columbia. https://open.library.ubc.ca/cIRcle/collections/ubctheses/24/items/1.0072031 (dostop 24. 8. 2019) DUSTMANN, Christian, FRATTINI, Tommaso, LANZARA, Gianandrea, 2012: Educational achivement of second generation immigrants: An international comparison. Economic Policy XXVII/69. 145–185. https://academic.oup.com/economicpolicy/article-abstract/27/69/143/2918774 (dostop 18. 7. 2019) KARIČ, Nina, 2010: Identitete politike druge generacije priseljenk in priseljencev s področja nekdanje Jugoslavije. Diplomsko delo. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede. KOLEDNIK, Anja, 2010: Podatki raziskave PISA 2006: primerjava dosežkov dijakov priseljencev in naravnih govorcev. Sodobna pedagogika LXI/1. 136–154. LARRE, Stephen, 1999: English as a second dialect: A Handbook for teachers. Victoria: University of Victoria. http://hdl.handle.net/1828/2842 (dostop 18. 3. 2018) SKUBIC, Andrej E., 2004: Sociolekti od izraza do pomena: kultiviranost, obrobje in eksces. Erika Kržišnik (ur.): Aktualizacija jezikovnozvrstne teorije na Slovenskem. Obdobja 22. Ljubljana: Center za slovenščino kot drugi/tuji jezik pri Oddelku za slovenistiko Filozofske fakultete. 297–319. SMOLE, Vera, 2009: Pomen in vloga slovenskih narečij danes. Vera Smole (ur.): Slovenska narečja med sistemom in rabo. Obdobja 26. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 558–563. SORENSON, Arlene, 2008: A Guide for English as a Second Dialect Teachers in the Cowichan School District. Faculty of Education, Humanities, and Tehnology, Flinders University. TIVADAR, Gorazd, TIVADAR, Hotimir, 2015: Problematika snemanja in zapisovanja govorjenih besedil na slovenskih sodiščih. Hotimir Tivadar (ur.): Država in narod v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi. 51. Seminar slovenskega jezika, literature in kulture. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 43–50. ULE NASTRAN, Mirjana, 2005: Psihologija komuniciranja. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede. VOGEL, Jerca, 2017a: Pojmovanje jezikovne zvrstnosti pri pouku slovenščine v gimnaziji med teorijo in prakso. Jezik in slovstvo LXII/4. 17–30. VOGEL, Jerca, 2017b: From exclusivity of the standard language to critical discursive lfexibility in ifrst- language teaching: the Slovenian case. XLinguae X/2. 38–50. 243