Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 s knjižnim jezikom več (34,5 %) začelo srečevati doma kot v šoli (31 %), manj kot 40 % učencev pa se je začelo s knjižnim jezikom srečevati v šoli še med govorci narečja (39,8 %) in pokrajinskega govora (39,2 %). V obeh teh skupinah se je s knjižnim jezikom doma sicer srečal nekoliko manjši delež otrok, a jih je več kot v drugih skupinah začelo knjižni jezik usvajati v vrtcu (splošni pogovorni jezik 19 %, pokrajinski pogovorni jezik 24,5 %, narečje 16,6 %) oz. ob spremljanju medijev. Nasprotno je največji delež učencev, ki so se s knjižnim jezikom srečali šele ob vstopu v šolo, med govorci priseljenskih govorov (70 %) in slenga (49,4 %), pa tudi mestne govorice (43,9 %). Če povežemo podatke o obdobju in okoliščinah, v katerih so se učenci začeli srečevati s knjižnim jezikom, z njihovo oceno pri predmetu slovenščina, se pokaže pomembna korelacija (Graf 2). Največji delež odličnih ocen in najvišjo povprečno oceno imajo namreč učenci, ki so se s knjižnim jezikom začeli srečevati v domačem okolju, najnižjo pa tisti, ki so se s to zvrstjo srečali šele v šoli. Graf 2: Razmerje med okoliščinami začetka učenja knjižnega jezika in oceno pri slovenščini. 3.3 Vpliv domačega jezika in znanja slovenščine ob vstopu v šolo na stališča dijakov do učenja knjižnega jezika Eden temeljnih pogojev za usvajanje sporazumevalne zmožnosti v knjižnem jeziku je pozitivno stališče do jezika. Dijaki so tako v anketi odgovarjali na temeljno vprašanje, ali se jim zdi potrebno učiti se knjižni jezik ali ne, svoje mnenje pa so utemeljili z izbiro enega od navedenih razlogov ali s svojim argumentom. 238