Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 pomagajo tujim študentom? To je nekaj vprašanj, na katera bom skušala odgovoriti v tem prispevku. 2 Metoda in vzorec V iskanju oprijemljivih podatkov o jezikovni rabi v slovenskem visokem šolstvu je bila leta 2019 izvedena anketa med pedagoškimi delavci Univerze v Ljubljani. 4 Pri razpošiljanju vprašalnika, ki je bil tri mesece dostopen na spletu, nam je pomagalo vodstvo univerze. Ker je bil s skoraj 50 vprašanji razmeroma obsežen, bo v tem prispevku predstavljen samo del rezultatov. Ob tem ne gre brez metodoloških omejitev. Delo s tujimi študenti se razlikuje od fakultete do fakultete ali celo od ene do druge študijske smeri. Če bi želeli vprašalnik prilagoditi različnim situacijam, bi morali oblikovati več variant, kar pa bi otežilo razpošiljanje in analizo rezultatov. Zato so bila vprašanja zasnovana kvantitativno, a so bila tako splošna, da so nanje lahko odgovarjali učitelji z vseh fakultet. Morebitne posebnosti svojih študijskih smeri so lahko dodatno komentirali v vprašanjih odprtega tipa, ki zahtevajo kvalitativno analizo. Zaradi preprostejše zasnove ankete v njej tudi ni bila izpostavljena razlika med redno vpisanimi in izmenjavnimi tujimi študenti. Čeprav gre pri tem za precejšnje metodološko poenostavljanje, ga je mogoče utemeljiti skozi perspektivo visokošolskega učitelja, ki ima v predavalnici pred sabo heterogeno skupino slovenskih študentov ter tujih redno vpisanih in izmenjavnih študentov, zaradi časovnih in ifnančnih omejitev pa mora z njo delati na ekonomičen in torej razmeroma enoten način. Toda jasno je, da bi podrobnejši vpogled v razlike med obema skupinama tujih študentov terjal bolj ciljno usmerjeno raziskavo. Dobili smo 146 v celoti rešenih anket visokošolskih učiteljev s 16 fakultet. Odgovarjalo je največ asistentov (28 %) in docentov (23 %). Na fakulteti povprečno 5 poučujejo 15 let. Prvi jezik velike večine anketiranih (95 %) je slovenščina. Med njimi je 51 % moških in 49 % žensk. Večina je starih med 46 in 55 let. 95 % jih 6 poučuje na prvi bolonjski stopnji, na drugi pa 77 %. 3 Tuji študenti in njihovo jezikovno znanje Prvi pomembni podatek je, kdo so tuji študentje na slovenskih fakultetah in kako dobro znajo slovensko. Uradnih univerzitetnih informacij o tem ni, zato si oglejmo odgovore iz ankete. Seveda gre pri tem zgolj za oceno anketiranih visokošolskih učiteljev. Dodatno jo zamegljuje dejstvo, da nekateri učitelji izvajajo več predmetov z različno udeležbo, odgovarjali pa so samo na en vprašalnik. A ker se tudi učitelji o rabi jezika v predavalnici ne odločajo na podlagi natančne statistike, temveč 4 Anketo smo sestavili red. prof. dr. Simona Kranjc, izr. prof. dr. Nataša Pirih Svetina, dr. Mojca Stritar Kučuk, Andreja Markovič in Matej Klemen z Oddelka za slovenistiko Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. 5 Ker je bila anketa poslana na vse fakultete, so nanjo odgovarjali tudi učitelji tujih jezikov. Njihovi odgovori so v tem prispevku upoštevani le v skupni statistični analizi, komentarji odprtega tipa pa so izpuščeni. 6 Podatki o študentih na tretji stopnji so v tem prispevku izpuščeni, saj je njihov študij organiziran pretežno individualno. 207