Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 Veliko vprašanih je še navedlo, da cilje s področja vidnega zaznavanja dosežejo tudi, ko otrokom prikazujejo slike oz. ilustracije ob prebranem besedilu. Glede na pridobljene podatke lahko hipotezo 2, da večina vzgojiteljev jezikovne dejavnosti izvaja skladno s kurikulumom na vseh štirih ravneh (govorna vzgoja, književna vzgoja, knjižna vzgoja kot del informacijskega opismenjevanja, predopisme- njevanje), potrdimo. Le delno pa lahko potrdimo hipotezo 3, da vzgojitelji uporabljajo različne strategije za spodbujanje sporazumevalne zmožnosti pri otrocih, saj so se navedbe dejavnosti večkrat ponavljale in nismo prišli do pestrega nabora dejavnosti, ki bi kazal na poznavanje sodobnih didaktičnih izhodišč za razvijanje sporazumevalne zmožnosti v predšolskem obdobju. 5 Sklep V predšolskem obdobju se otrok nauči osnovnih veščin in spretnosti na vseh področjih, še posebej pa to velja za področje jezika. Zato imajo vzgojitelji v vrtcih pomembno vlogo in morajo kurikularnemu področju jezika nameniti dovolj časa, dejavnosti, ki podpirajo in razvijajo področje jezika, pa morajo biti skrbno in smiselno načrtovane. Pridobljeni podatki kažejo, da vzgojitelji razvijajo vsa področja jezikovne vzgoje v vrtcu, izražajo pa povprečno naklonjenost do področja jezik. Pri razvijanju otrokove sporazumevalne zmožnosti je njihova ozaveščenost za raznolike pristope skromna. Književno in knjižno vzgojo izvajajo v večji meri v povezavi z drugimi kurikularnimi področji. Presenečeni smo tudi nad tem, da veliko vzgojiteljev bere v času prehodnih dejavnosti in ne v času organiziranih/vodenih dejavnosti, kar prav gotovo vpliva na literarnoestetsko doživljanje otrok ob branju umetnostnih besedil. Ozaveščenost vzgojiteljev o raznolikosti dejavnosti na področju predopismenjevanja je primerna. Menimo, da je največji primanjkljaj opaziti predvsem na področju govorne vzgoje, prav tako pa bi bilo treba premisliti pedagoško prakso tudi na področju književne in knjižne vzgoje. Na temelju raziskave lahko sklenemo, da predstavlja uresničevanje jezikovnih ciljev in načrtovanje jezikovnih dejavnosti precejšen izziv, s katerim se lahko učinko- vito soočimo z razvijanjem pedagoških kompetenc vzgojiteljev in krepitvijo njihove vloge pri spodbujanju sporazumevalne zmožnosti v vrtcu. Literatura BALOH, Barbara, BRATOŽ, Silva, 2019: Relfeksija vloge učitelja v čezmejnem prostoru. Razprave in gradivo 83. 5‒19. BATISTIČ-ZOREC, Marcela, 2006: Ugotavljanje in spodbujanje kakovosti vrtca – dileme in možnosti. Betka Vrbovšek (ur.): Kakovost v kurikulu vrtca – od načela do izvedbe. Ljubljana: Supra. 12‒16. BEŠTER TURK, Marja, 2011: Sporazumevalna zmožnost – eden izmed temeljnih ciljev pouka slovenščine. Jezik in slovstvo LVI/3–4. 111–128. BOURDIEU, Pierre, 1986: The Forms of Capital. John Richardson (ur.): Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education. New York: Greenwood Press. 241–258. CENCIČ, Majda, 2015: Izbrani pristopi k spodbujanju relfeksije učiteljev. Koper: Založba Univerze na Primorskem. DEWEY, John, 1933: How we think. A restatement of relfective thinking to the educative process. Boston: D. C. Heath Company. 192