Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 in spretnosti integrirati in spremeniti glede na dani kontekst (Larrivee 2000: 293). Relfektivno razmišljanje zahteva neprestano ovrednotenje prepričanj, predpostavk in hipotez o podatkih in informacijah, ki so nam na voljo, kot tudi kritično presojo različnih interpretacij podatkov (Dewey 1933 v: Larrivee 2000), v našem primeru v smislu razvijanja otrokove sporazumevalne zmožnosti. Skozi pedagoški proces otrok pridobiva in si izoblikuje znanje, oblikuje strategije za pristopanje k problemom in raziskovanje sveta ter vzpostavljanje odnosov v njem in do njega, zato je izrednega pomena vzgojiteljevo oblikovanje koncepta pridobivanja znanja. Ivšek (2009) meni, da vzgojitelji prevzemajo skupno odgovornost za razvijanje otrokove sporazumevalne zmožnosti znotraj okvirov splošnih in speciifčnih ciljev kurikuluma za vrtce. Sprašuje se, ali se vzgojitelji te vloge dovolj zavedajo in kako spodbujajo dialoško interakcijo v skupinah, kako prepoznavajo napredek pri razvijanju jezikovne zmožnosti posameznega otroka, kako ga spodbujajo in kako oblikujejo osnove za jezikovno ozaveščenost, ki se bo razvila šele pozneje do take mere, da bo vplivala na identiteto posameznika v družbi znanja. Baloh in Bratož (2019) menita, da je pomembno, da otrok uzavesti svojo vlogo v procesu učenja, vzgojitelj pa svojo vlogo pedagoškega posrednika in relfektivnega praktika. Vloga vzgojitelja kot relfektivnega praktika zahteva znanje, spretnosti in osebnostne lastnosti, s katerimi se bo ta sposoben soočiti z izzivi, ki jih predenj postavlja spodbujanje sporazumevalne zmožnosti v predšolskem obdobju. Glede na navedena teoretična izhodišča se nam postavlja vprašanje, kako vzgojitelj vpliva na razvoj otrokove sporazumevalne zmožnosti in kako načrtuje dejavnosti na področju jezika v vrtcu. Za oblikovanje in vzpostavljanje učinkovitih oblik spodbujanja sporazumevalne zmožnosti je nujno ugotavljanje in prepoznavanje mnenj, stališč in prepričanj ter učinkovitih didaktičnih strategij in načrtovanja procesa izobraževanja. V ta namen smo izvedli raziskavo, s katero smo želeli raziskati in pridobiti informacije o izvajanju jezikovnih dejavnosti v vrtcu. 4 Raziskava 4.1 Cilji Cilj raziskave je bil ugotoviti: – naklonjenost vzgojiteljev do kurikularnega področja jezik v vrtcu in – mnenje vzgojiteljev o izvajanju dejavnosti s področja jezika v vrtcu. Postavili smo naslednje hipoteze: – Hipoteza 1: Pri vzgojiteljih je čutiti visoko naklonjenost in pozitivno stališče do področja jezik. – Hipoteza 2: Večina vzgojiteljev jezikovne dejavnosti izvaja skladno s kurikulumom na vseh štirih ravneh (govorna vzgoja, književna vzgoja, knjižna vzgoja kot del infor macijskega opismenjevanja, predopismenjevanje). – Hipoteza 3: Vzgojitelji uporabljajo različne strategije za spodbujanje sporazu- mevalne zmožnosti pri otrocih. 188