Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 slovenski RTV (42,9 %). Primerljivo stanje se kaže le pri dijakih s slovenščino kot MJ, ki so namreč leta 2010 in 2019 najpogosteje izbrali odgovor slovenski krajevni narečni govor (47,1 %; 35,5 %). Razlike so tudi pri odgovorih na vprašanje, kako govorijo s sošolci in vrstniki. V raziskavi leta 2010 so se vsi dijaki opredelili za sleng (s slovenskim jezikom kot MJ za slovenski sleng (49 %), z madžarskim MJ za slovenski (21,4 %) oz. madžarski (28,6 %) sleng, z obema MJ (50 %) in z drugimi MJ za slovenski (71,4 %) sleng), medtem ko so bile v raziskavi leta 2019 najpogostejše izbire slovenski krajevni narečni govor (s slovenskim jezikom kot MJ (61,3 %), z madžarskim MJ (38,9 %)), dijaki z obema MJ najpogosteje uporabljajo t. i. vmesni jezik (57,1 %), dijaki z drugimi MJ pa slovenski knjižni jezik (50 %) in sleng (50 %). Zanimivi so odgovori dijakov na vprašanje, kako najpogosteje govorijo z drugimi zaposlenimi na šoli, in sicer s tajnico, hišnikom, kuharico in čistilko. V obeh raziskavah jih s tajnico najpogosteje govori v knjižni slovenščini (povprečno 35,6 %), medtem ko za pogovor z ostalimi zaposlenimi v obeh raziskavah izbirajo manj knjižne zvrsti, večinoma slovenski in madžarski krajevni narečni govor, leta 2019 tudi t. i. vmesni jezik. Pri vprašanju, v kolikšni meri dijaki obvladajo svoj krajevni govor, so odgovori dijakov v raziskavah leta 2010 in 2019 primerljivi. Dijaki s slovenščino (82,4 %; 80,6 %) oz. madžarščino (57,1%; 77,8 %) kot MJ svoj krajevni govor obvladajo zelo dobro, dijaki z dvema MJ slovenski krajevni govor obvladajo zelo dobro (70 %; 57,1 %), madžarskega pa dobro (60 %; 50 %). Dijaki, katerih MJ je drug tuji jezik, slovenski krajevni govor obvladajo zelo dobro (57,1 %; 50 %) oz. vsaj dobro (42,9 %; 50 %), madžarskega pa večinoma sploh ne (57,1 %; 50 %). Pri vprašanju, kakšen je odnos anketiranih dijakov do krajevnega govora, so odgo vori obeh raziskav primerljivi. Dijaki slovenski oz. madžarski krajevni govor večinoma radi uporabljajo oz. ga celo zavestno gojijo. Dijaki s slovenščino (82,4 %; 80,6 %) oz. z madžarščino (57,1 %; 77,8 %) kot MJ svoj krajevni govor obvladajo zelo dobro, dijaki z dvema MJ slovenski krajevni jezik obvladajo zelo dobro (70 %; 57,1 %), madžarskega pa dobro (60 %; 50 %). Dijaki, katerih MJ je drug tuji jezik, slovenski krajevni govor obvladajo zelo dobro (57,1 %; 50 %) oz. vsaj dobro (42,9 %; 50 %), madžarskega pa večinoma sploh ne (57,1 %; 50 %). Dijaki s slovenščino (84,4 %; 83,9 %), z madžarščino (92,8 %; 77,8 %) kot MJ in dijaki z dvema MJ slovenski krajevni govor zavestno gojijo oz. ga radi uporabljajo (80 %; 71,5 %; leta 2019 jih 28,6 % do krajevnega narečnega govora nima odnosa); leta 2010 dijaki z dvema MJ (slovenščino in madžarščino) madžarski krajevni govor prav tako zavestno gojijo oz. ga radi uporabljajo (60 %), 40 % jih do krajevnega narečnega govora nima odnosa. Dijaki, katerih MJ je drug tuji jezik, slovenski krajevni govor zavestno gojijo oz. ga radi uporabljajo (71,5 %, 28,6 % do njega nima odnosa; 50 % ga zavestno goji, 50 % do njega nima odnosa). V manjši meri (14, 5 %) se v raziskavi leta 2019 pojavlja tudi mnenje dijakov, katerih MJ je slovenščina, da madžarski krajevni jezik zavračajo. 162