Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 odgovor madžarski krajevni narečni govor (78,6 %), tisti s slovenščino in madžarščino kot MJ pa slovenski (40 %) in govor blizu slovenski RTV (20 %) oz. madžarski krajevni narečni govor (10 %) oz. govor blizu madžarski RTV (20 %). Izkazalo se je torej, da dijaki obeh raziskav (2010, 2019) doma najpogosteje uporabljajo narečno oz. pogovorno zvrst jezika. Odgovori na vprašanje, kako najpogosteje govorijo s sokrajani, ki niso njihovi vrstniki, so tako leta 2010 kot tudi leta 2019 ostali večinoma enaki. Dijaki s sloven- ščino kot MJ uporabljajo slovenski krajevni narečni govor (58,9 %; 67,7 %), tisti z madžarščino kot MJ madžarski krajevni narečni govor (42,9 %; 27,8 %), tisti z drugim tujim jezikom kot MJ pa prav tako slovenski krajevni narečni govor (42,9 %; 100 %). Razlika je le pri dijakih, katerih MJ sta dva, slovenščina in madžarščina, vendar gre tudi v tem primeru vzrok iskati v dodatno ponujenem odgovoru (vmesni jezik). Leta 2010 so namreč izbrali odgovor slovenski (50 %) oz. madžarski (10 %) krajevni narečni govor, leta 2019 pa poleg teh dveh (35,7 %, 14,3 %) še posebej vmesni jezik (42,9 %). Pri vprašanju, ki se nanaša na komunikacijo s sokrajani vrstniki, so odgovori dijakov obeh raziskav (2010, 2019) primerljivi. Dijaki s slovenščino kot MJ tako leta 2010 kot leta 2019 uporabljajo slovenski krajevni narečni govor (51 %; 58,1 %), tisti z madžarščino kot MJ madžarski krajevni narečni govor (42,9 %; 27,8 %) in tisti z drugim tujim MJ slovenski krajevni govor (42,9 %; 50 %) oz. leta 2019 tudi vmesni jezik (50 %). Tisti, katerih MJ sta oba, so leta 2010 izbrali slovenski (50 %) oz. madžarski krajevni narečni govor (50%), v raziskavi leta 2019 pa poleg slovenskega narečnega govora in nadnarečne oblike govora, ki je blizu slovenskemu krajevnemu narečju (skupaj 35,7 %), še posebej vmesni jezik (50 %). Rezultati glede rabe socialnih zvrsti jezika pri pouku slovenščine so v obeh raziskavah (2010, 2019) primerljivi. Dijaki, katerih MJ so slovenščina (66,7; 43,5 %), madžarščina (57,1 %; 50 %), oba našteta skupaj (40 %; 57,1 %) in drug tuji MJ (42,9 %; 100 %), pri urah slovenščine najpogosteje uporabljajo slovenski knjižni jezik. Iz tega lahko sklepamo, da se vsi dijaki zavedajo, katera socialna zvrst je za ta šolski predmet najprimernejša. Razlike se kažejo pri odgovoru na vprašanje, kako dijaki najpogosteje govorijo pri urah drugih predmetov. V raziskavi leta 2010 se je izkazalo, da dijaki, katerih MJ je madžarščina, najpogosteje uporabljajo knjižno madžarščino (42,9 %), v raziskavi leta 2019 pa knjižno slovenščino (22,2 %), knjižno madžarščino (22,2 %), slovenski krajevni narečni govor (22,2 %) in nadnarečno obliko govora, ki vsebuje malo narečnih besed (22,2 %). Dijaki z obema jezikoma kot MJ so leta 2010 pri urah drugih predmetov najpogosteje uporabljali nadnarečno obliko govora, ki je blizu slovenski (40 %) oz. madžarski RTV (torej nadnarečni obliki govora, ki vsebuje malo narečnih besed; 40 %), v raziskavi leta 2019 pa so se večinoma odločili za odgovor knjižno slovensko (50 %). Za slednji odgovor sta se odločila tudi dijaka z drugim MJ (100 %), medtem ko so leta 2010 dijaki, katerih MJ je drug tuji jezik, največkrat izbrali odgovora nadnarečna oblika govora, ki je blizu krajevnemu narečju (42,9 %) ali govoru blizu 161