Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 4 Študija primera socialnozvrstnega stanja med mladostniki na dvojezičnem slovenskomadžarskem območju v Sloveniji Študija primera zajema raziskavi rabe slovenskih in madžarskih socialnih zvrsti 3 jezika med dijaki na Dvojezični srednji šoli Lendava, izvedeni v letih 2010 in 2019 4 (z objavo 2020). Raziskovalni vzorec predstavlja 178 dijakov Dvojezične srednje šole Lendava, in sicer 82 programa gimnazija iz leta 2010 ter 96 dijakov programov gimnazija (52,1 %) in strojni tehnik (47,9 %) iz leta 2019. 97,6 % (2010) oz. 89,6 % (2019) anketiranih je vprašalnik izpolnjevalo v slovenskem jeziku, 2,4 % (2010) oz. 10,4 % (2019) pa v madžarskem. Zbiranje podatkov je potekalo na podlagi kvantitativne metode. Pridobivanje podatkov je potekalo najprej s sestavo anketnih vprašalnikov, sledili sta kvalitativna in kvantitativna obdelava. Pred izvedbo raziskave smo od vodstev šol pridobili soglasje za anketiranje, pridobljena so bila še dovoljenja staršev za sodelovanje njihovih otrok v izpolnjevanju anonimnega vprašalnika. Za zbiranje podatkov je uporabljen 5 anonimni anketni vprašalnik, ki vsebuje (2010) 10 vprašanj zaprtega ali polodprtega tipa: prvo, delno drugo, tretje in deseto so vprašanja zaprtega tipa, drugo vprašanje delno polodprtega, preostala pa v celoti polodprtega tipa; (2019) 13 vprašanj zaprtega ali polodprtega tipa: prvo, drugo, tretje in peto so vprašanja zaprtega tipa, preostala pa polodprtega tipa. Tretje (2010) oz. peto (2019) vprašanje je razdeljeno na štiri podvprašanja, in sicer ločeno sprašuje po izobrazbi staršev. Osmo (2010) oz. deseto (2019) vprašanje je razdeljeno na štiri (2010) oz. šest (2019) podvprašanj, četrto podvprašanje pa še na štiri podvprašanja, pri desetem (2010) oz. dvanajstem in trinajstem (2019) vprašanju so anketirani med ponujenimi odgovori lahko izbrali več odgovorov. Predstavitev rezultatov študije primera je pripravljena kot primerjava 6 raziskav stanja iz 2010 in 2019 glede na istovrstne vsebinske sklope. Na vprašanje, kako najpogosteje govorijo doma, so dijaki s slovenščino kot MJ in z drugimi tujimi MJ tako v raziskavi leta 2010 kot tudi leta 2019 odgovorili enako: 7 prvi uporabljajo slovenski krajevni narečni govor (66,7 %; 67,7 %), drugi pa svoj MJ (2010 bosanščino in hrvaščino, 2019 hrvaščino). Nekoliko se razlikujejo odgovori dijakov z madžarščino kot MJ in z dvema MJ, vzrok gre iskati tudi v enem dodatnem 8 ponujenem odgovoru (2019), vmesni jezik. Oboji so namreč leta 2019 izbrali ta odgovor (71,4 %), medtem ko so dijaki, katerih MJ je madžarščina, leta 2010 izbrali 3 V prispevku zapisane moške oblike zajemajo tako moške kot ženske. 4 Diplomsko delo Janjić (2010) in magistrsko delo Adorjan (2020). 5 Osnovni anketni vprašalnik, na katerem temeljita oba prilagojena anketna vprašalnika za študijo primera, sta pripravili avtorici prispevka (Zemljak Jontes, Pulko 2007). 6 Metodologija dela je v celoti predstavljena v Zemljak Jontes, Pulko (2019: 247–254), sicer pa so vprašanja povzemalno zapisana v sami analizi. 7 V predstavitvi rezultatov študije primera predstavlja odstotek, zapisan pred dvopičjem, rezultat raziskave leta 2010, odstotek, zapisan za podpičjem, pa rezultat raziskave leta 2019. 8 Gre za zmes slovenskega in madžarskega jezika, ki ga dijaki razumejo in tako tudi sami poimenujejo, tj. kot vmesni govor in ne kot preklapljanje med jezikoma glede na sogovorce ali druge okoliščine. 160