Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 Pri slogovni zmožnosti nadgrajujejo osnovnošolsko znanje. Dokažejo jo z uporabo ustrezne jezikovne zvrsti, s tvorbo okoliščinam ustreznih besedil, z vrednotenjem ustreznosti besedil (povedi, besednih zvez itn.) v danih okoliščinah in s strokovno utemeljitvijo, z določanjem slogovne vrednosti besed in s predstavitvijo zanje ustreznih okoliščin. Tudi pri procesnorazvojnih ciljih v sklopu o razvijanju metajezikovne zmožnosti (prav tam: 16) je poudarek na pravorečni in slogovni pravilnosti besedil. V poglavju o pričakovanih dosežkih oz. rezultatih, ki izhajajo iz zapisanih ciljev, vsebin in kompetenc, je v obeh UN zapisano, da ima dijak razvito zavest o jeziku, narodu in državi (UN 2008: 34; UNdvo 2008: 37), zmožnost kritičnega sprejemanja enogovornih neumetnostnih besedil (UN 2008: 35; UNdvo 2008: 37), zmožnost tvorjenja enogovornih neumetnostnih besedil (tistih vrst, ki so predpisane v UN) (UN 2008: 35; UNdvo 2008: 38), poimenovalno, skladenjsko, pravorečno, pravopisno in slogovno zmožnost ter zmožnost nebesednega sporazumevanja (UN 2008: 36; UNdvo 2008: 38–39), slogovno zmožnost (UN 2008: 36; UNdvo 2008: 39) in razvito metajezikovno zmožnost (UN 2008: 37; UNdvo 2008: 40). Pri tem je treba upoštevati, da so pričakovani dosežki zapisani splošno, kar pomeni, da jih bodo dijaki dosegali v različnem obsegu in na različnih taksonomskih stopnjah. Vse to je ključno za oblikovanje zavesti o identitetni vlogi jezika in jezikovnih zvrsti. 3 Socialnozvrstna razmerja v Katalogu znanja za srednje strokovno izobraževanje 2 (KZ 2011) V poglavju Predstavitev (iflozoifja) predmeta je zapisano, da je predmet v srednjem strokovnem izobraževanju nadgradnja UN iz osnovne šole, naravnan v uporabnost pridobljenih spoznanj tako v poklicnem življenju kakor tudi pri nadaljevanju izobraže- vanja in delovanju posameznika v raznovrstnih izzivih sodobne življenjske prakse (KZ 2011: 2). V poglavju Usmerjevalni/splošni cilji predmeta je posebej poudarjeno, da se dijaki zavedajo pomembne vloge slovenskega jezika v svojem osebnem, družbenem in poklicnem življenju; zavedajo se, da je slovenski jezik državni jezik v Republiki Sloveniji, in to upoštevajo, poznajo pa tudi položaj italijanskega in madžarskega jezika ter drugih jezikov v Republiki Sloveniji ter položaj slovenskega jezika v zamejstvu in izseljenstvu; tisti, za katere je slovenščina MJ/J1, se zavedajo, da je slovenščina najbolj naravna socializacijska danost, saj se z njo vseskozi, najlaže in najuspešneje izražajo, ter da je slovenščina temeljna prvina njihove osebne in narodnostne identitete; tako si oblikujejo svojo narodno zavest (KZ 2011: 3). Med cilji (izbrani so tisti, ki neposredno opozarjajo na rabo socialnih zvrsti) je poudarjeno, da dijaki razvijajo sporazumevalno zmožnost v slovenskem knjižnem jeziku, da obvladajo slovenski knjižni jezik in ga zavestno uporabljajo v svojih besedilih, ob tem pa je posebej poudarjeno, da znajo presoditi, ali je v danih sporazumevalnih okoliščinah ustrezna raba knjižnega ali neknjižnega jezika (KZ 2011: 3). 2 Katalog znanja je določil Strokovni svet RS za poklicno in strokovno izobraževanje na 126. seji 26. 11. 2010 in je stopil v veljavo s šolskim letom 2011/2012. 158