Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 SLOVENŠČINA KOT ODRAZ IDENTITETE SREDNJEŠOLCEV NA DVOJEZIČNEM SLOVENSKO-MADŽARSKEM OBMOČJU Simona Pulko Filozofska fakulteta, Maribor simona.pulko@um.si Melita Zemljak Jontes Filozofska fakulteta, Maribor melita.zemljak@um.si DOI:10.4312/Obdobja.39.155-163 Prispevek predstavlja vključenost in udejanjanje identitetne vloge socialnozvrstnih različic slovenskega jezika pri pouku slovenščine na podlagi analize ciljev, vsebine in stan- dardov znanja gimnazijskega učnega načrta, dvojezičnega gimnazijskega učnega načrta ter katalogov znanj za slovenščino v strokovnih srednjih šolah, v empiričnem delu pa so pred- stavljeni rezultati študije primera in primerjalna analiza raziskave o rabi jezikov in njihovih različic med dijaki na dvojezični slovensko-madžarski gimnaziji in srednji strokovni šoli. socialne zvrsti jezika, učni načrt za gimnazije, dvojezični (slovensko-madžarski) učni načrt za gimnazije, katalog znanj, slovensko-madžarski jezikovni stik The paper presents the inclusion and identity realisation role of social varieties of Slo- vene following the goals, content and standards of knowledge in the curricula and catalo- gues of knowledge of the school subject Slovene. The empirical part of the paper presents the results of a study and a comparative analysis of research among pupils at a bilingual Slovene-Hungarian grammar school and a vocational high school. social language varieties, the curricula and catalogues of knowledge of the school sub- ject Slovene, bilingual (Slovene-Hungarian) curriculum, Slovene-Hungarian language contact 1 Uvod Vsaj zadnje dobro desetletje se slovenski jezikovni sistem močno prenavlja, spreminja ga želja uporabnikov jezika po jasnejših, morda enostavnejših normativih v knjižni normi na eni strani, na drugi strani pa po jasnejšem vpogledu v socialnozvrstno razslojenost neknjižnih različic jezika, oboje s ciljem lažje/preprostejše uporabe. Raziskovanje socialnozvrstnih jezikovnih razmerij v različnih jezikovnih skupinah se močno kaže tudi med študenti in študentkami, sploh drugostopenjskih pedagoških študijskih programov, ki želijo pridobljena spoznanja in izkušnje uporabljati v lastni pedagoški praksi učitelja. Vse to soavtorici prispevka že več kot desetletje spodbuja k raziskovanju rabe socialnih zvrsti slovenskega jezika v šolskem prostoru, narečnega kot izhodišča govornega in pisnega (po)ustvarjanja mladostnikov, socialnozvrstnega 155