Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 39_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368
Simpozij OBDOBJA 39 Na rabo leksema na speciifčnem nestrokovnem, interesnem področju kažejo kvaliifkatorska pojasnila, kot so v besedilih o vinu, v besedilih o vozilih, v besedilih o športu ipd., lahko pa je ta informacija podana že v razlagi pomena. Leksika, označena s tovrstnim kvaliifkatorskim pojasnilom, se pogosto pojavlja v oglaševalskih in specializiranih poljudnih revijalnih besedilih, dodan ekspresivni kvaliifkator pa posredno razkriva komunikacijsko strategijo poudarjanja čustvenega odnosa v tovrstnih publicističnih besedilih. cvetíca [...] 2. v besedilih o vinu aroma vina, ki spominja zlasti na cvetje, sadje copátek [...] 2. ljubkovalno, zlasti v besedilih o vozilih pnevmatika ali kolo vozila čívkniti [...] 2. ekspresivno objaviti krajši zapis, komentar, mnenje, zlasti na družbenem omrežju Twitter 3.2 8 Slovarske razlage so v primerjavi s SSKJ v eSSKJ bolj opisne, zato podatek o kontekstu rabe leksema (če je ta vezana na določeno tematiko oz. predmetnost ali omejena na določene komunikacijske okoliščine) lahko prinaša že razlaga pomena, neposredno pa je kontekst razviden iz navedenih kolokacij in ponazarjalnega gradiva. čríček 4. neželen, neprijeten zvok, ki kaže na napako, pomanjkljivost, zlasti v avto- mobilu, elektronski napravi číst [...] 1.5. v obliki čisti ki ustreza standardom čistoče, higiene pri določeni dejavnosti, zlasti zdravstvu, živilstvu afékt 1. [...] kratkotrajno močno čustvo, ki ga lahko spremlja zmanjšana zmožnost razsojanja ● izreči, reči KAJ v afektu ● ravnati, storiti KAJ v afektu ● ubiti KOGA v afektu ● zgoditi se v afektu [...] Obramba je skušala dokazati, da je obtoženi umor storil v afektu oz. da je šlo za umor na mah. Kazenska odgovornost storilca, ki zagreši kaznivo dejanje v afektu, je manjša, saj zaradi besa ali katerega drugega afekta ni imel nadzora nad svojim vedenjem. Komunikacijski vidik je poudarjen v funkcijskih razlagah, v katerih so navedene 9 pragmatične vloge leksemov (zlasti slovničnih), npr. pri medmetih in leksemih, ki nastopajo v vlogi pozdravov. Iz razlag sta razvidna udeleženca komunikacije, natančnejša navedba naslovnika, stopnje formalnosti (in kulturnosti) pa slovarskemu uporabniku omogoča presojo o uporabi bolj ali manj formalnega pozdrava. àjd in ájd [...] 2. neknjižno pogovorno uporablja se, ko govorec ob slovesu koga pozdravi, zlasti znanca 8 Npr. afnati se v SSKJ: ‛nenaravno, izumetničeno se nositi ali vesti’ vs. afnati se v eSSKJ: ‛vesti se, početi kaj izumetničeno, šaljivo, neresno, navadno z namenom vzbujanja pozornosti’. 9 V Konceptu novega slovarja slovenskega knjižnega jezika so tovrstne leksikalne enote poimenovane značilni konverzacijski obrazci, zanje so predvidena kvaliifkatorska pojasnila za označevanje psovk, vljudnostnih obrazcev, kletvic, pozdravov ipd. (Gliha Komac idr. 2015: 68). V eSSKJ 2016–2019 so tovrstna kvaliifkatorska pojasnila za zdaj uporabljena samo v frazeološkem razdelku za opozarjanje na začetek/zaključek komunikacije (kvaliifkatorski pojasnili kot nagovor in kot zaključek besedila). 124