Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 38_zbornik_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530
38 Simpozij OBDOBJA (> 50 ms dolgi premori med besedami), ki ga ne glede na njegovo dolžino izgovori isti govorec. V tako pripravljenem gradivu smo izvedli meritve in označevanje jakostno ter višinsko 3 izpostavljenih delov posameznih segmentov (podrobneje o načelih segmentiranja in transkribiranja gradiva gl. v Huber 2013: 349–361). V prispevku preverjana hipoteza, da se poudarki tako pri govoru politikov/političark kot pri govoru voditeljev/voditeljic analiziranih TV-oddaj najpogosteje pojavljajo v položaju po tihem premoru, temelji na subjektivnem predvidevanju raziskovalca, da so v analiziranem govoru politikov/političark in voditeljev/voditeljic tihi premori pogostejši pred poudarki kot za njimi. Raziskava sledi načelom kombinirane slušno- eksperimentalne metode preučevanja premorov in poudarkov. 6 Rezultati raziskave V delu raziskave, kjer smo preverjali pojavljanje tihih premorov ob poudarjenih besedah, so upoštevani samo poudarki, ki so bili zaznani v slušni analizi govora (raziskovalec in avtor tega prispevka je pri poslušanju zaznal izpostavljeni del govora) in hkrati tudi potrjeni pri meritvah v Praatu, kar pomeni, da niso upoštevane besede, ki so v določenem segmentu sicer lahko imele izmerjen najvišji F in/ali največjo jakost, 0 niso pa bile slušno zaznane kot poudarjene. Če sta bili znotraj enega segmenta slušno zaznani dve poudarjeni besedi ena za drugo, smo ju v okviru tega dela raziskave obravnavali kot eno enoto, npr. poudarjeni besedi »mi smo« predstavljata eno poudarjeno enoto. Zapolnjeni premori4 so v tem delu raziskave obravnavani enako- vredno drugim izgovorjenim besedam, kar pomeni,da imata (regularno) izgovorjena beseda in zapolnjeni premor (npr. ponovljena ista beseda) enakovreden status. Zanimalo nas je torej, kako sta z vidika razporeditve v govornem toku povezana poudarek in tihi premor (Tabela 1). 3 Jakost je izmerjena v decibelih (dB), višina osnovnega tona (F0 ) pa v hercih (Hz). V obeh primerih so bili izmerjeni vrhovi, tj. najvišje vrednosti izpostavljenih besed, ne pa povprečja npr. celih besed. 4 Premori so lahko zapolnjeni npr. s polglasnikom, podaljševanjem različnih glasov, ponavljanjem zlogov, besed, besednih zvez in daljših skladenjskih enot, hkratnim govorom več govorcev, z napačnimi začetki, neverbalnimi komunikacijskimi sredstvi (različna mašila) ali neverbalnimi dogodki (npr. vzdihovanje, smejanje, kašljanje, kihanje, požiranje). 53