Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 37_zbornik_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322
Simpozij OBDOBJA 37 VERA ICON: VPRAŠANJE MEDIJA IN MIMESIS Barbara Peklar Novo mesto barbara.peklar@yahoo.com DOI:10.4312/Obdobja.37.33-42 Slovenska besedila na prehodu iz rokopisnega v tiskani medij pogosto tematizirajo Kri- stusa. Ker je utelešena Beseda, ima podobo, in sicer za njegovo edino pravo podobo obvelja vera icon, odtis Kristusovega obličja na prtu, ki se popolnoma ujema z upodo bljencem, saj naj bi nastala ob njegovem neposrednem stiku s tkanino in ne s posredovanjem slikarjeve roke. Čeprav je mehanska reprodukcija tista, ki zagotavlja identiteto posnetka in modela, reprodukcija vere icon tudi po pojavu graifke oz. tiska ostane v domeni slikarjev. In čeprav gre za posnetke Kristusovega videza, se med seboj razlikujejo prav v ifziognomičnih de- tajlih, saj je vse več poudarka na kreativnosti in ne na ponovljivosti. Vera icon je namreč model, ki ga ni mogoče natančno posnemati in ki spodbuja k iskanju Boga, označenca, katerega posebnost je, da se ifksaciji izmika v neskončnost. slikarstvo in graifka, vera icon, ponavljanje, variiranje, mimesis Christ has frequently been thematised in Slovene literature from the time of the transi- tion from manuscript to print. However, Jesus is the Word Incarnate and has an image, and the only true image of Christ was believed to be the vera icon, the imprint of the face of Christ on a cloth, which matches with Him completely, because it is not the result of mediation by the painter’s hand, but of direct contact of a cloth with Christ’s face. Despite the fact that mechanical reproduction only ensures the identity of the copy and the model, the reproduction of the vera icon remains in the domain of painting. And despite the fact that reproductions are imitations of the physical appearance of Jesus, they differ from each other in physiognomic detail, because the emphasis was placed on creativity, and not on repetition. For vera icon is a model of a peculiar kind – it cannot be imitated precisely, but rather it encourages the search for God, the signiifed whose special feature is to slip ifxa- tion into inifnity. painting vs. graphics, vera icon, repetition, variation, mimesis Vera icon: produkcija in reprodukcija Slovenska besedila, ki datirajo v čas prehoda iz rokopisnega v tiskani medij, so večinoma religiozne narave, zato je ena izmed oseb, ki se v njih pojavljajo najpogosteje, Jezus. Poudarek je na njegovi ključni vlogi v odrešenjskem načrtu in do četrtega lateranskega koncila leta 1215 se utrdi prepričanje, da je odrešilen tudi pogled 1 Kristusov videz je predstavljen v Pasijonski pesmi: »Po celim na Odrešenikovo telo. 1 Pogled na Kristusovo telo očiščuje grehov, zato duhovnik pri evharistiji hostijo, spremenjeno v Kristusovo 33