Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 37_zbornik_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322
Simpozij OBDOBJA 37 Na notranjih platnicah so upodobljeni še stol, živalska lobanja na steni, skodelice kave, peč in del okvirja vrat. Notranja naslovnica ni ilustrirana, na desni strani pa je vstav ljen citat »Beri Cankarja, ker je zmeraj sodoben. – Boris Pahor.« Notranji naslovnici sledita dve strani (6 + 6) portretov literarnih likov (liki so ilustrirani in poimenovani). Posamezna dejanja so ločena z naslovnicami (prvi akt, drugi akt itn.). Vsaki od teh naslovnic sledi dvostranska ilustracija. Prva dvostranska ilustracija prikazuje pogled na manjši kraj (vas) s cerkvijo. V ospredju je podoba kmeta, ki s plugom in konjem orje (orač je sključen, s konjem se pomikata proti desni). Nad vasjo je črno nebo, dvigujejo se rdeči oblaki, hkrati pa vas oblivajo beli žarki. V desnem delu kompozicije sta na črnem nebu upodobljena dva križa, ki mečeta črno senco na pokrajino. Druga dvostranska ilustracija (začetek drugega prizora) prikazuje pogled na notranji prostor (knjižnico) z mizo in stoli. Na mizi je postavljen kipec Marije. V desnem zgornjem delu se odpira pogled na drugi prostor s križem na steni in senco človeka, ki pada na tla. V levem delu je upodobljena knjiga na tleh in pogled skozi okno (rdeči oblaki in svetli žarki). Tretja dvostranska ilustracija (začetek tretjega prizora) prikazuje mansardno sobo. Na levi je upodobljeno stojalo s posodo za vodo, zraven je črna silhueta moškega (Jerman). Upodobljena je še pisalna miza s stolom, slike na steni, kup knjig na tleh in naslonjalo kavča. Na tleh sta senci dveh angelov. Svetloba prihaja v prostor skozi majhno okno. Četrta dvostranska ilustracija (začetek četrtega prizora) prikazuje notranjost gostilne: s prti pogrnjene mize, živalske lobanje na steni, peč. Nad vrati je uokvirjena fotograifja Franca Jožefa. Peta dvostranska ilu- stra cija (začetek petega prizora) prikazuje približan pogled na Jermanovo pisalno mizo z odprtim predalom, v katerem je pištola. Na mizi so svetilka, črnilo in pero, prazen list papirja in kup knjig. Na levi strani pisalne mize stoji miza s svečo, ki ne gori, skodelico kave in posodo z narezanimi hruškami. Skrajno levo sta upodobljena razpelo in lobanja. Skozi okno se odpira pogled na vzpetino. V prvem planu je motiv treh križev (nanje so pribiti ljudje), v drugem planu je šest križev. Na tri križe v prvem planu padajo svetli žarki izza rdečih oblakov. Dvostranske ilustracije, izjema je prva, se navezujejo na didaskalije, ki so podane takoj na začetku posameznega prizora: kar je Cankar v drami označil kot prizorišče (tudi predmetna stvarnost), vzdušje in smer gibanja dramskih likov, je torej v stripu Stepančič ilustriral. Posamezne strani stripa so razdeljene na manjše kadre, ki so večinoma zaključene enote (vsebujejo risbo in pripadajoče besedilo). Nekatere strani so oblikovane bolj dina mično, tako da se podoba nadaljuje skozi dva kadra (npr. podoba Komarja ob bese dilu »Kako je, gospod Komar, kako je?«), v celostranski prizor so vstavljeni štirje manjši kadri (ob besedilu »Sin njegov sem, ne bom mu oporekal«). Po zasnovi se od celotne zgradbe najbolj razlikuje tretji prizor, kjer so vse strani razen ene obli- kovane tako, da je v zgornjem delu risba (kot slika na steni). Risba prikazuje doga- janje v Jermanovi sobi. V oblačkih, ki so vstavljeni v risbe, so začetki dialogov, ki se nadaljujejo na spodnjem neilustriranem delu strani. Besedilo v stripu je napisano ročno, nekateri deli besedila so v barvni in odebeljeni pisavi. Literarni liki so podrobno izrisani s portretnimi značilnostmi in nekoliko karikirani (npr. Komar ima dolg rdeč 319