Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 37_zbornik_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322
Simpozij OBDOBJA 37 Slika 2: Hlapci: Ko angeli omagajo (Stepančič, Rozman 2017: 98–99) 8 9 v ilustracijah), v tem primeru gre za citatnost, ter z izvirnim Rozmanovim besedilom za dodana literarna lika. To sta angela (oz. angel in nadangel ljubezni), ki imata vlogo ljubezenskih posrednikov, saj skušata skozi ves strip združiti Jermana in Lojzko. Angela v stripu med predstavljenimi osebami (Stepančič, Rozman 2017: 6–7) nista navedena niti nista ilustrirana. Likovna podoba stripa je izdelana v Stepančičevi prepoznavni likovni govorici. Risba s svinčnikom je dopolnjena z barvnimi ploskvami; barvna paleta je omejena na sive, črne, rjavorumene in rdeče tone ter barvo slikovne podlage. V drugem prizoru 8 Kot primer v celoti ohranjenega izhodiščnega besedila tudi v stripu predstavljamo pre pozna ven Jermanov dialog z drugimi dramskimi osebami (ZD 5 1969: 54–55): DELAVEC: Dali so jim znamenje! Pokaže na duri v ozadju. Tam so jim dali znamenje! JERMAN: Prijatelji – GLASOVI: Molči! – Néhaj, šolmašter! Ženski glasovi. Antikrist! ŽENSKI GLAS v hipni tišini, tako da se jasno čuje: Mati mu umira, on pa Bogá preklinja! Odtod do konca se vrši vsa stvar v hrupu in zeló hitro, tako da beseda prehitéva besedo. GLASOVI: Nehaj, šolmašter! NACE: Kristjani, ljubi moji, ne takisto – JERMAN je stal za trenutek osupel: Kakšna je bila beseda, ki ste jo rekli? Kaj ste iznašli, da bi me do dnà ranili? – Hlapci! Za hlapce rojeni, za hlapce vzgojeni, ustvarjeni za hlapčevanje! Gospodar se menja, bič pa ostane in bo ostal na vekomaj, zato ker je hrbet skrivljen, biča vajen in želján! GLAS od okna: Ali ste možjé, da poslušate? GLASOVI vsi vprek: Lákot! – Ti nas boš zmerjal? – Na cesto! – Udarite! – JERMAN stopi z eno nogo na stol, z drugo na mizo: Hlapci! Med vas bi Kristus ne prišel z besedo, prišel bi z bičem! Norec, ki se je napravil, da bi vam odklepal to pamet devetkrat zaklenjeno – GLASOVI: Zadosti je! Kdo je hlapec? 9 Termina medbesedilnost (kot obča in prikrita lastnost besedil) in citatnost (kot očitna lastnost) sta uporabljena v smislu, ki ga je opredelil Marko Juvan (1999: 397). 317