Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 37_zbornik_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322
Simpozij OBDOBJA 37 A. M. Slomšek pa nadaljuje v uvodu prvega snopiča: Kakor ljubo sonce zemljo oživlja, tako naj vsak učitel šolo oveseljuje, v ktero pride. Učenik mertev ko les in merzel ko led – učenci pa živi ko ogenj, se slabo stikajo […] Iskreni šolski prijatel, kar vsak učitel naj bo, ima […] svoje učence za nauk vnemati in oživljati, zaspane dramiti, pridne podperati […] Ne zamudi, Prijatel šole in domovine, učenik in odgojitelj mladine knižico blagovoljno soditi, dobro posneti slabo popravljati, da ne bom jaz, ne ti na zgubi. Obrambni govori – F. Lampe 1890 Vključeni so govori za različne Slovencem v premislek in prid priložnosti: slovenskemu narodu, slovenski duhovščini, slovenskim rodoljubom ipd. Misli teh govorov so se rodile v onem času, ko smo Slovenci – ni še dolgo tega – imeli hude notranje boje. Namen teh govorov je, da bi se obrazje razjasnili in da bi se vzbudila na vseh straneh močna želja po miru. Pač treba vedeti, kako moremo skleniti mir in na kakšni podlagi utrdimo narodu stalno edinost. (str. 2) Izvestja muzejskega društva A. Koblar 1890– V enem od člankov »izvestij« (Slovenica) za Kranjsko v uvodu Koblar piše: Redke so po arhivih slovenske uradne listine iz prošlih stoletij kakor bele vrane. Jezik v njih ni lep, včasih je naravnost grozen. Vendar treba pobirati tudi te drobtinice, ker tiči v njih marsikatera jezikovna znamenitost, in ker so sploh dokaz, s kakimi težavami se je borila slovenščina pri svojem prvem vstopu v urade. (str. 12, 5. zvezek) Zgodovinske črtice iz S. Rutar 1895 poknežene groifje goriške in gradiške 3.5 Glasbena dela Cerkveni glasbenik J. Gnjezda (ur.), 1877– J. Aljaž napiše o pevovodji: (mesečnik) A. Foerster, Pevci morajo biti postavljeni v polukrogu, J. Aljaž, amifteatralno, tako, da imajo vsi glavo proti F. Govekar, dirigentu obrnjeno […] le takrat, če pevci ne J. Tavčar ubogajo, naj kapelnik s paličico ob pult vdari, da jih v takt spravi. (str. 2–3, letnik 1886) Teoretično praktična pevska A. Foerster 1880 šola 3.6 Teološke knjige Pridige ob poʃebnih Juri Voljz 1848 perloshnoʃtih Shodni ogovor o. M. Šmajdek 1854 Večne resnice v pogovorih za F. J. Kaffol 1862 ljudske misione 273