Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 37_zbornik_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322
Simpozij OBDOBJA 37 Navod k prvej in drugej F. Močnik 1876 Nauk v računanji ima dvojni namen: formalen računici za slovenske ljudske in materialen. Po pervem se dušne moči otrok šole po naravnem potu razvijajo, vadijo in ostre. To nam uže kaže, kako imenitno mesto treba da ima računski nauk med drugimi učnimi predmeti (str. 1) Računica za obče ljudske šole F. Močnik 1897, 1899 3.4 Zgodovinske in zemljepisne knjige Domovinoznanstvo za J. Jesenko 1855 4. razred srednjih šol – Avstrijsko-Ogerska monarhija Zemljepisna začetnica za J. Jesenko 1865 gimnazije in realke Slovenci, kaj čemo? J. Vošnjak 1867 V uvodu je zapisal hvalno pesem domovini: Kje dom je moj? / Goratan, Primorje? Krajna? / Z njimi Štajar, - zemlja sjajna – / dom rodu so slavskega, / dom rodu junaškega. In to je Slovenja mila, na Slovenskem dom je moj. (str. V) Tudi nam Slovencem žugajo marsikatere nevarnosti, treba nam je torej največe složnosti, največega poguma. Složnosti in poguma pa ne more biti brez jasnih, odločnih mislih o vseh skupnih narodnih zadevah. (str. 3) Občna zgodovina za J. Stare 1875– slovensko ljudstvo 1881 Zemljepis za prvi razred J. Jesenko 1882 snov razdeli v več poglavij srednjih šol (zvezdoznanski, prirodoznanski, državoznanski in primerjajoči zemljepis) Jeruzalemski romar: F. Lampe 1892 in Opisovanje Svete dežele in 1893 svetih krajev Slovenski Štajer, Dežela in »Rodoljubi« 1868– Na začetku beremo zelo lep predgovor o ljudstva 1871 domovini. Eden izmed virov o ljubezni do domovine je poznanje domovine. Domovino poznavati vzbuja novo in živejšo ljubezen, jena lepota nas povzdiga, jene rane nas opominjajo, naj jih celimo. Poznanje domovine je koristno glede na podobo, rodovitnost, glede na zgodovino in državni razvitek, koristno za kmetovalca in trgovca, za mestjana in deželana, za vojaka in učenjaka. (str. 1) 272