Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 37_zbornik_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322
Simpozij OBDOBJA 37 Po njegovem morajo biti črke v oblikah in potezah preproste: manj potez ko imajo in preprostejše ko so, lažje se berejo in pišejo. Za Poklukarja je najpomembnejši del 7 lepote črke regularnost, ki vpliva na branje. Če je ni, oko črko zazna prehitro in to moti ritem. Poklukar pravi, da nobena črka ne more imeti obeh podaljškov iz črkovnega pasu, navzgor in navzdol, saj to moti lepoto pisanja in tipograifje. Na drugi strani pa je zelo koristno, če določene črke presegajo srednji črkovni pas, saj to omogoča razlikovanje med njimi. Poklukar ni iskal rešitev samo za tipografsko (kovinsko) črko, temveč tudi za pisane oblike črk. To je pomenilo popolnoma drugačen problem, in kot se vidi iz litografskih tabel, je oblikoval številne različice, preden je bil zadovoljen z rezultatom. Pri Poklukarju je presenetljivo njegovo globoko analitično ukvarjanje s tipograifjo. Povezava med vizualnim in slušnim je bila zanj izredno pomembna in eno od pravil, ki jih je postavil, je bilo, da mora oblika črke odsevati glas, ki ga črka ponazarja. Pri oblikovanju črke je predlagal navadni latinični o za zaprti zvok in odprto obliko o za odprti zvok (Slika 4). Za črko e je predlagal tri različne oblike (Slika 5). Prav tako je pri vizualnih rešitvah poskušal upoštevati povezave med nepalataliziranimi in palataliziranimi fonemi. To je pri določenih črkah naredil tako, da je glavno potezo ali element nepalatalizirane osnovne črke opremil z okroglim ali ukrivljenim elementom. Slika 4: Brevi Manu-Vorschlag, zaprti in odprti o Slika 5: Brevi Manu-Vorschlag, črka e Njegov pristop k oblikovanju sičnikov in šumnikov je bil takle: najprej jih je razdelil v štiri skupine (preprosta in sestavljena oblika ter njuni palatalizirani različici) in uporabil zgornje razmišljanje: a) nepalatalizirani sičniki (c, s, z) imajo bolj ravne linije in zasedajo srednji črkovni pas, b) palatalizirani sičniki imajo bolj okrogle elemente in zasedajo srednji črkovni pas, c) nepalatalizirani šumniki (č, š, ž) imajo bolj ravne linije in se raztezajo onkraj sred- njega črkovnega pasu, č) palatalizirani šumniki imajo bolj okrogle elemente in se raztezajo onkraj srednjega črkovnega pasu. 7 »Regelmäßigkeit.« 252