Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
35. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568
Simpozij OBDOBJA35 tarja odlo~ila, da leta 1994 v seriji Znamenite osebnosti izda spominske znamke v njihovo ~ast; predstavili smo jih tudi v Gori{kem muzeju na gradu Kromberk. MordasopripravenatodejanjedodatnonagovorilegvardijanaNika@voklja,daje spodbudil po~astitev 150-letnice sobrata tudi v fran~i{kanskem samostanu na Kosta- njevici nad Novo Gorico. Anica Li~en je sprejela izziv in jeseni 1993 povabila k pri- pravam{ir{i krog sodelavcev. 7. januarja 1994 je bila ma{a zadu{nica s proslavo in {e nekaterimi prireditvami tako uspe{na, da je kar klicala k nadaljevanju [krab~evega projekta. Milena Hajn{ek Holz, strokovna svetnica In{tituta za slovenski jezik Frana Ramov{a ZRC SAZU, je navrgla zamisel za simpozij o Stanislavu [krabcu in oblju- bila sodelovanje svojega in{tituta. Simpozij je nato postal periodi~en in v Novo Gorico vrsto let privabljal vidnej{e slovenske jezikoslovce na podro~ju slovenistike, pa tudi goste iz tujine. Referenti so bili gostje organizatorjev in so se lahko poleg strokovnih sre~anj udele`ili tudi razli~nih kulturno-umetni{kih in dru`abnih dogod- kov, kot veleva prvotni pomen besede simpozij. Sre~anja so bogato odmevala tudi v sredstvih javnega obve{~anja, saj smo ob posameznih dogodkih evidentirali tudi po {estdeset poro~il, komentarjev, intervjujev, reporta` ... Manj{e je bilo zanimanje med novogori{kimi slavisti, pritegnilo pa je nekatere sponzorje in donatorje, ki so projekt podprlinarazli~nena~ine,nelezdenarnimisredstvi.KasnejejenastalatudiUstanova patra Stanislava [krabca, za kar ima najve~ zaslug pater Niko @vokelj, ki je spodbujal prizadevanja tudi potem, ko ga ni bilo ve~ v Novi Gorici. Ustanova ima od 2003 sede` vHrova~i pri Ribnici ter spodbuja znanstveno delo na podro~ju slovenskega jezika in {tudentomslovanskihjezikov, klasi~ne filologije in fran~i{kanom s pomo~jo {tipendij olaj{a nadaljnje izpopolnjevanje.2 KojeJo`eTopori{i~ sprejel vodenje [krab~evih dni, je imel (kot vse svoje bogato `ivljenje) {tevilne obveznosti, skrbel je za dogajanje okrog novega slovenskega pravo- pisa, objavljal vrsto drugih knjig in razprav, vodil ve~ kongresov in simpozijev, med drugim tudi sorodne Pleter{nikove dneve v Pi{ecah in velik mednarodni simpozij oKopitarju. Delal je po`rtvovalno, odgovorno, natan~no in zavzeto. Njegova energija je bila neverjetna, pojavila pa se je iz~rpanost v vrstah sodelavcev, ki so se vse bolj omejevali na `e znane teme in se vra~ali na `e znane ugotovitve, tako da je sedanje vodstvo prenovilo koncept. Jo`e Topori{i~ je izhodi{~a vsakega simpozija povezal z rde~o nitjo v enoten koncept, ki ga je opisal v vabilih in vsakokratnih predgovorih k zbornikom referatov. Uresni~iti je sku{al predvsem dva cilja. Strokovnjaki naj bi se {e bolj poglobili v delo Stanislava [krabca in pokazali njegovo vrednost v sklopu lastnih raziskav. Med mno`icotedanjih spoznanj naj za ilustracijo izpostavim le eno. [krabec je pol stoletja pred Benvenistovo in Austinovo formulacijo teorije govornih dejanj imel jasne in {e danes aktualne poglede na polo`aj, vlogo in obliko glagola v psevdoperformativnih izjavah ter povsem sodobno obravnaval glagolski vid in ~as (Grgi~ 2003). Ob jezikoslovnih so se pojavljali tudi referati, ki so osvetljevali splo{nej{a vpra- {anja, ki so zanimala Stanislava [krabca, npr. vpra{anje alkoholizma, njegove odzive na razli~ne dogodke, njegove – za takratne ~ase `e skoraj prevratne – poglede na 2 Ustanova patra Stanislava [krabca 2016. www.skrabceva-ustanova.si 545