Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
35. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568
Simpozij OBDOBJA35 izobra`evanju (2011: 33, 35) skladno z jezikovno politiko pri vpra{anju pou~evanja in rabe jezikov v slovenskem {olstvu sledi po eni strani na~elom pravi~nosti, po drugi strani pa na~elom u~inkovitosti in kontinuitete. Jezik je hkrati cilj in sredstvo; pri jezikovnem pouku se to dosega z u~enjem jezika, usmerjenega v vsebino, pri nejezi- kovnih predmetih pa z jezikovno ozave{~enim u~enjem vsebin. Leta 2011 je bil v sloven{~ino preveden tudi Skupni jezikovni okvir: u~enje, pou~evanje, ocenjevanje (SEJO; ang. CEFR – Common European Framework of References for Languages: Learning, Teaching, Assessment), ki predstavlja skupno osnovo za pripravljanje jezi- kovnih u~nih na~rtov, kurikularnih smernic, u~benikov itn. v Evropi. SEJO sledi splo{nemu cilju Sveta Evrope iz Priporo~il R (82) 18 in R (98) 6 Odbora ministrov, tj. dose~i ve~jo enotnost ~lanic z enotnim delovanjem na kulturnem podro~ju (Ferbe- `ar idr. 2011: 23). ^e je bil v ~asu nacionalnih gibanj glavni jezikovnona~rtovalni cilj Slovencevenojezi~nost (Stabej 2010: 139), SEJO kot novo evropsko resni~nost vzpo- stavlja raznojezi~nost (Ferbe`ar idr. 2011: 26). Resolucijao nacionalnem programu za jezikovno politiko 2007–2011 (ReNPJP0711; Uradni list RS, 86/2004) nadalje predvideva skrb za kontinuirano pospe{evanjerazvojaslovenskegajezikavjavnem`ivljenjuslovenskedru`be.Taskrb se uresni~uje s prednostnimi cilji dejavne jezikovne politike na {tirih podro~jih, dolo~enih v 4. ~lenu ZJRS; eden izmed prednostnih ciljev je {irjenje jezikovne zmo`nosti(npr. prou~itev strokovnih in didakti~nih profilov diplomantov slovenistike in diplomantov drugih visoko{olskih usmeritev, ki izobra`ujejo profesorje sloven- {~ine in drugih {olskih predmetov, ter celovita pripravljenost slovenskih govorcev na izzive v doma~em, evropskem in svetovnem sporazumevalnem prostoru, med drugim krepitev odgovornosti Slovencev do sloven{~ine kot maternega jezika, uradnega jezika in polnovrednega gradnika evropske jezikovne raznoli~nosti/gojitev ustrezne samozavesti ob nara{~ajo~em valu prilo`nosti in potrebe za sporazumevanje med govorci raznih jezikov; uveljavljanje sloven{~ine kot u~nega na~ela pri vseh {olskih predmetih, tj. upo{tevanje tega na~ela med sestavinami vseh pedago{kih {tudijskih programov). V osnutku Nacionalnega programa za jezikovno politiko 2012–2016 (2012: 4) je osrednji cilj slovenske jezikovne politike oblikovanje skupnosti samo- stojnih govorcev z razvito jezikovno zmo`nostjo v sloven{~ini in drugih jezikih ter z visoko stopnjo pripravljenosti sprejemanja jezikovne in kulturne druga~nosti ter razli~nosti. Omeniti velja {e tri pomembne cilje: ohranitev statusa sloven{~ine kot uradnega in u~nega jezika visokega {olstva, razvijanje sporazumevalne zmo`nosti v strokovnem jeziku, pri ~emer je treba na univerzitetni in visoko{olski strokovni ravni vzpostaviti tudi u~enje strokovne sloven{~ine, kontrastivne terminologije ter kon- trastivnega in znanstvenega (akademskega) pisanja ter izbolj{ati polo`aj sloven{~ine kot jezika znanosti (prav tam: 17–18). ^eprav je Nacionalni program za jezikovno politiko odziv na celotne jezikovno- politi~ne razmere, je v ospredju njegove skrbi in predlaganih ukrepov sloven{~ina (urejanje njenega statusa in korpusa), ob tem pa svojo pozornost namenja tudi vsem drugim jezikom, ki spadajo v okvir slovenske jezikovne politike. Resolucija o na- cionalnemprogramuzajezikovnopolitiko2014–2018(ReNPJP14–18;UradnilistRS, 515