Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
35. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568
Simpozij OBDOBJA35 odgovoru Sledili smo u~nemu gradivu, ali pa tega, kar je temeljni cilj u~nega na~rta, v resnici sploh niso delali? 3.3.5 Vse dijake smo z odprtim vpra{anjem vpra{ali {e o na~inu dela pri JP; ko smo zdru`ili njihove odgovore v skupine, smo pri{li do naslednjih ugotovitev. Tipi~ni odgovori anketirancev, ki so imeli enako {tevilo ur JP in KP (23), so: Skupaj z u~iteljico smo prebrali snov iz u~benika. Nato smo re{evali vaje.; Ve~ji del ure nam je u~iteljica narekovala snov in mi smo jo zapisovali. V~asih nas je kaj vpra{ala. V~asih smo naredili kak{no vajo.; Snov smo prepisovali s prosojnic, ki jih je pripravila profesorica. Ona nam je ob njih govorila. Profesorica nam je tako podala bistvo. Nato smo re{evali vaje v DZ. Vedno smo imeli doma~o nalogo in jo naslednjo uro pregledali. Podobno je tudi pri tistih z ve~ urami JP (3); prim. Najprej nam je bila podana kratka razlaga s strani profesorice, nato je sledilo veliko nalog.; Najprej smo eno ali dve uri jemali snov, nato pa delali naloge v delovnem zvezku ali na delovnih listih.; Nau~ili smo se pravil v u~beniku in nato najprej skupaj, nato pa samostojno vadili z u~nimi listi. In podobno tudi pri tistih, ki so imeli manj ur JP (43); prim. Profesorica nam je dala gradivo, mi pa smo ga dopolnjevali ob njeni razlagi.; Jasno, hitro, nazorno (barve, sheme, miselni vzorci), razlaga, re{evanje vaj, re{itve smo dobili po e-po{ti.; Pisali smo po nareku profesorice ali iz table, u~benikov se nismo poslu`evali.; Profe- sorica nam je na za~etku leta dala svoj povzetek snovi, ki smo se je morali doma nau~iti. Pri pouku smo jezik nato obravnavali samo 2 uri na leto. Torej lahko povzamemo: u~itelj pri JP vodi frontalni, transmisijski pouk (lahko ob e-prosojnicah), sam pripravi povzetek snovi in ga posreduje dijakom (lahko tudi na izro~ku), dijaki se to nau~ijo. Ve~ina jih re{uje vaje iz DZ, ~e ne pod vodstvom u~itelja, pa samostojno (tudi doma). Doma~a naloga se pregleda ali ne. Pri anketi- rancih z manj urami JP se pojavljajo tudi odgovori kot Profesor je malo predaval, ve~inoma smo morali jezikovno snov predelati sami., poudarek je na hitrosti, npr. Profesorica namjenahitrorazlo`ilasnov,mipasmodelalizapiske.Vajesmore{evali v DZ.; JP je potekal na hitro, nikoli ni bilo poudarka, malo vaj. Obvezno smo morali imeti delovni zvezek, a so ostajali po ve~ini prazni.; Najprej nam je profesorica nekaj razlo`ila, naredili smo po 3 primere in nato od{li naprej s snovjo.; Vsak je re{eval svoj maturitetni test, naslednjo uro pa smo ga pregledali. Ti podatki so podobni tistim izpred dveh let (Be{ter Turk 2014): JP je premalo problemsko zasnovan in ni sodelo- valnega u~enja. Pri takem pouku je malo prostora za pristni frontalni ali skupinski u~ni pogovor, v katerem bi se dijaki lahko nau~ili izra`ati svoje misli in jih primerjati zmislimiso{olcevinu~itelja,nepavglavnemponavljaliu~iteljevihpovzetkov(prim. Marenti~ Po`arnik, Plut Pregelj 2009). 486