Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
35. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568
Simpozij OBDOBJA35 3.3Rezultati:dija{kovidenjejezikovnegapoukavgimnazijah–povzetekmnenj 3.3.1 Anketiranci so na vpra{anje, katero razmerje med JP in knji`evnim poukom (KP) jebilo zna~ilno za njihov pouk sloven{~ine v gimnaziji, odgovorili tako: 23 anketirancev (33,33 %) je imelo polovico ur JP, polovico pa KP; ve~ ur KP kot JP je imelo 43 anketirancev (62,32 %), ve~ ur JP pa trije (4,35 %). Iz teh odgovorov bi lahko sklepali, da pri pouku sloven{~ine v gimnazijah prevladuje KP, saj sta tako menili skoraj dve tretjini dijakov. Med tistimi, ki so imeli manj ur JP, so tri ~etrtine (74,41 %) anketirancev navedle, da so imeli 30 % ali manj ur JP. Tisti, ki so imeli ve~ ur JP kot KP, so navedli razmerje 60%:40%.–^eprimerjamotepodatkeznekoliko starej{imi (Be{ter Turk 2014), ugotovimo, da se odstotni dele` JP pri predmetu sloven{~ina v gimnazijah ni`a: pred dvema letoma je bilo dijakov z manj kot 50 % ur JP 58,89 %, v tej raziskavi pa jih je 62,32 %. 3.3.2 Anketirance, ki so imeli manj ur JP kot KP (43), smo vpra{ali, ali se jim zdi to prav in zakaj tako menijo. Ve~ina (37 anketirancev ali 86,05 %) je odgovorila nikalno in izpostavila dva razloga: ker bi moral biti JP enakovreden KP ali celo pomembnej{i (21 anketirancev; npr. Menim,dabimoraliimetiJPinKPenako{tevilour,sajjeobojepomembno.;Ker se mi zdi oboje pomembno oz. je JP {e pomembnej{i.) in ker imajo te`ave pri jezikovnem izra`anju in pri sporazumevanju nasploh (16; npr. Ker smo izredno {ibki pri jeziku.). 13,95 % (6) dijakov je na to vpra{anje odgovorilo pritrdilno, in sicer se jim zdi prav, da so imeli manj JP kot KP zaradi pomena knji`evnosti na maturi (npr. Na maturi je knji`evnost obse`na.) in zaradi neobse`nosti jezikovne snovi (npr. Kerseda `e v 5–10 urah razlo`iti, kar spada pod JP.). 3.3.3 Natosmoanketirance, ki so imeli manj ur JP kot KP (43), vpra{ali {e po mnenju o vzrokih za manj JP. Vsak je lahko navedel ve~ mo`nih vzrokov; po pogostosti si sledijo takole: ob- se`nost knji`evnega programa (20 anketirancev; npr. Veliko snovi pri knji`evnosti, da jo predelamo do mature, zato se jezik pusti za na koncu.); ve~ja u~iteljeva naklonje- nost knji`evnosti oz. nezanimivost jezika za u~itelja (17; npr. U~itelj nam je priznal, da ima sam raje knji`evnost.); negotovost oz. neznanje u~itelja pri pou~evanju jezika (5; npr. Kadar smo imeli JP, je bila profesorica negotova v svojem znanju.); ve~ja didakti~na usposobljenost u~itelja za pou~evanje knji`evnosti in manj{a za jezik (5; npr. Knji`evnost se la`je razlaga.); predvidevanje u~iteljev, da je bilo jezikovno znanje dijakov pridobljeno `e v O[ (4; npr. Profesorica je predvidevala, da skoraj vse `e vemo iz O[.); ve~ji pomen knji`evnosti za u~itelja (1; npr. U~iteljici se je zdela knji`evnost bolj pomembna.); manj{a obse`nost jezikovne snovi (1; npr. Ker nam je profesor lahko razlo`il jezik v manj{em {tevilu ur.); nezahtevnost jezikovne snovi 484