Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
35. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568
Simpozij OBDOBJA35 pouku slovenskega jezika) se z vsakim novim {olskim letom za~nejo pogajanja in prizadevanja za pridobivanje sredstev za izvajanje pouka slovenskega jezika. Ta posledi~no ste~e po za~etku sicer{njega {olskega leta in se pred~asno kon~a, vsako leto se ponovijo dogovori o dejanski izvedbi pouka (prim. Gliha Komac2015:40–43). Sloven{~ina ni sistemati~no ume{~ena v redni dolinski izobra`evalni sistem, nedo- mi{ljen in pomanjkljivo izdelan {olski program pa ne omogo~a dopolnjevanja in nadgradnje, kar vpliva na nizko motivacijo za u~enje in zgolj fragmentarno jezikovno znanje. Pouka slovenskega jezika v dolinskih {olah je bilo v zadnjih 15 letih dele`no nemalo otrok, zagotovo ve~ kot 200 v posameznem {olskem letu.9 Nizek dele` otrok, ki se vpi{ejo na bli`nje srednje {ole in univerze, kjer je mogo~e {tudirati v slovenskem jeziku ali pa vsaj poslu{ati predmete v slovenskem jeziku ali o njem, ter izrazito nizka samoocena jezikovnih znanj in praks v slovenskem jeziku med dolinsko mladino (Gliha Komac 2009: 160; Vavti 2007: 174) {e dodatno opozarjata na pomanjkljivosti obstoje~e jezikovne politike pri ohranjanju slovenskega jezika na obmo~ju Kanalske doline. 6 Sklep Nekoliko dopolnjena Topori{i~eva teza, da v Kanalski dolini dru`ba, dr`ava {e vedno nima niti posluha niti smisla za potrebe dolinskega prebivalstva, pa naj gre za slovensko ali italijansko jezikovno politiko (Topori{i~ 1991: 56), ostaja aktualna. Splo{na jezikovna podoba in jezikovna krajina Kanalske doline ka`eta na prisot- nost slovenskega jezika, a na izrazito zasebni ravni. Dolinsko prebivalstvo prepoznava slovenskijezikkotenegaizmeddolinskihjezikovinizra`apozitivnastali{~adonjega, v jezikovni krajini je na ravni napisov zasebnikov slovenski jezik celo bolj prisoten kot na celotnem poselitvenem ozemlju slovenske manj{ine v Italiji, a napisi v sloven- skem jeziku na javnih ustanovah so redki in slovenski jezik {e vedno nima (primer- nega) mesta v obveznem {olskem procesu. Nova zakonodaja je prinesla mo`nosti sprememb, dejstvo pa je, da so te premalo izrabljene ali pa sploh niso izrabljene. Tudi v {kodo ohranjanja dolinske jezikovne raznolikosti. Literatura BEN-RAFAEL,Eliezeridr.,2006:Linguisticlandscapeassymbolicconstructionofthepublicspace:the case of Israel. International Journal of Multilingualism 3. 7–30. BUFON, Milan, 1992: Prostorska opredeljenost in narodna pripadnost. Trst: Slori; Ljubljana: Znan- stveni in{titut Filozofske fakultete. BUFON,Milan,2015:SlovencivItaliji: koliko, kje in kako. www.slori.org CENOZ, Jasone, GORTNER, Durk, 2006: Lingustic landscape and minority languages. International journal of multilingualism 3. 67–80. 9 V {olskem letu 2015/16 je pouk slovenskega jezika potekal od konca novembra 2015, in sicer po vseh dolinskih vrtcih in {olah, spremljalo pa ga je 282 otrok. 453