Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
35. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568
Simpozij OBDOBJA35 1998),9 ki jih je uredil Topori{i~ in jim napisal spremno besedo,10 ter petih zbornikov razprav, predstavljenih na simpozijih, posve~enih [krab~evemu delu, ki so potekali pod Topori{i~evim predsedstvom oz. uredni{tvom. Okvirniprikaz[krab~evegadela,zarisanleta1970,jezaobsegelglasoslovje,11kije bilo po Topori{i~evem mnenju glede na {irino tematike najbolj sistemati~no in naj- {ir{e obdelano, za njim pa tudi oblikoslovje, naglasno problematiko (1997 [993]), [krab~eva pravopisna na~ela, stav~ni poudarek in besedni red s podro~ja skladnje, razpravljanje o zvrsteh jezika, o Bri`inskih spomenikih, omenjene pa so tudi [krab- ~eve kritike in polemike, ki jim je Topori{i~ prav tako namenil {e posebno obravnavo (1999[1036]),terdrugo[krab~evopoljudnoznanstvenodelo.Vnadaljnjihprikazihse Topori{i~ loteva o`jih tem. Ob njih npr. izpostavlja [krab~evo {iroko jezikoslovno obzorje, znotraj katerega sku{a najti potrditve za svoja stali{~a (npr. glede rabe obrazil -vec/-lec). Topori{i~ (2003 [1106]) je po obdobjih [krab~evega ustvarjanja prispeval tudi pregled pomenov ~lenov besedne dru`ine s podstavo sloven-.12 5.5 Ob[krab~evih pravopisnih na~elih, ki so bila kot sestavni del slovenske slovnice predstavljena v Cvetju, se Topori{i~ zaustavlja tudi v okviru razvojnega prikaza slovenskega pravopisja, ki sega od leta 1899 do leta 1990 (oz. 2001) in zaobsega {est pojavnih oblik pravopisnih priro~nikov (2002 [1080]). 5.6 K hkratnemu seznanjanju s [krab~evo jezikoslovno teorijo in s Pleter{nikovo slovaropisno prakso je pripomogla Topori{i~eva predstavitev Pleter{nikove slovaro- pisne naslonitve na [krab~eva na~ela. Med {tevilnimi novostmi in odlikami slovarja posebej izpostavlja tonemsko onagla{enost izto~nic (1995 [908]). V posebni razpravi predstavlja – z vidika sodobne jezikoslovne vednosti in lastnih slovni~nih izku{enj – (po besednih vrstah) slovni~no obvestilnost slovarja, vklju~no z njenimi omejitvami in pomanjkljivostmi (Topori{i~ 2008: 25–35). Podrobneje predstavlja tudi Pleter- {nikov pravopis. Poleg omemb upo{tevanih [krab~evih na~el navaja tudi primere Lev~evega sledenja Pleter{niku ter Breznikovo (krivi~no) kritiko Pleter{nikovega slovarja in njegovih pravopisnih prizadevanj (1998 [1013]). 9 Imensko in stvarno kazalo, ki je iz{lo v peti knjigi, je sestavil Janko Moder. 10 V spremnem besedilu je predstavil zajeta besedila in z njimi vsebino knjig. Vsebinski oris, ki ka`e na Topori{i~evo temeljito poznavanje vsebine, postopno sestavlja tematsko celovit prikaz [krab~eve {iroke jezikoslovne dejavnosti. Hkrati je neposredno in posredno vrednotenjski, saj kot urednik izpostavlja [krab~eve osrednje jezikoslovne dose`ke, njegove nazore, opozarja na metodolo{ke pristope, na bogastvo in urejenost zajetega gradiva, ob vsem tem pa tudi na njegove ~love{ke lastnosti, na (ne)odzivanje javnosti na njegovo delo itn. 11 Del [krab~evega jezikoslovnega razmi{ljanja (zlasti glede glasovja slovenskega knji`nega jezika) odsti- rajo tudi njegova pisma V. Oblaku (1998 [1010]). 12 Na obrobje jezikoslovja se uvr{~a za [krab~ev ~as izjemno aktualna tema rabe sloven{~ine kot bogo- slu`nega jezika, za katero si je [krabec ve~ let zavzeto in argumentirano prizadeval, Topori{i~ pa jo je z ustreznimi problemskimi poudarki razvojno predstavil (2002 [1110]). 384