Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
35. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568
Simpozij OBDOBJA35 Tabela 4: Dele`niki, ki najpogosteje zapolnjujejo strukturo je bil + dele`nik -n/-t/-l, m, `, s v korpusih Kas in Kres Kas Kres najpogostej{e ustanovljen, sprejet, izveden, prepri~an, sprejet, pripravljen, zapolnitve uporabljen, opravljen, vklju~en, namenjen, ustanovljen, objavljen, ugotovljen, namenjen, narejen, navdu{en, izbran, opravljen, rojen, dolo~en, objavljen, pripravljen, zgrajen, presene~en, izdan, znan, izbran, dose`en, postavljen narejen visoko na ustanovljen, opravljen, pripravljen, objavljen, izbran, narejen, izveden, seznamupri obeh ugotovljen, dolo~en, izdan, zgrajen, postavljen, vklju~en, prepri~an, korpusih zaposlen primeri, znatno zajet, zabele`en, predlo`en, navdu{en, ranjen, presene~en, pogostej{i v enem opredeljen, viden, zastavljen, ukraden, narisan, naperjen, korpusu dodan, omogo~en, obdelan, pora`en, posiljen, odrezan, poudarjen, dopolnjen, izlo~en, obarvan, prepleten, dvignjen, realiziran, osredoto~en, pregledan najavljen, razbit, spo~et korpusnospeci- optimiziran, dimenzioniran, opustel, preklan, kostumiran, fi~ni primeri od~itan, izpodbit, reorganiziran, otrpel, zaljubljen eban, upadel, , iz`r kategoriziran, podcenjen, razprodan, opevan, razka~en, operacionaliziran, poiskan, o~itan, pridu{en, negovan, oskrbovan, zmodeliran, deponiran, izmozgan pozicioniran, razdelan, popolnjen, upravljan 4 Sklep Opravljena analiza – primerjalno med obema korpusoma in primerjalno med strukturami–jepokazala,dasetrpni{kezlo`eneglagolskeoblikepogostejepojavljajo v akademskih besedilih, vendar so razlike v pogostosti bolj zamejene, kot bi morda pri~akovali. Trpni{ke strukture z dele`nikom so relativno pogoste tudi v splo{nem jeziku, kjer so v kolokacijskem smislu celo znatno pestrej{e – vendar za nejezikoslov- nega uporabnika morda manj opazne. Rezultati nakazujejo, da je za kvaliteten slov- ni~ni opis trpnika v prihodnje potreben premik od obravnave slednjega kot kategorije, o kateri je mogo~e govoriti enorodno in posplo{eno, najprej k podrobnej{emu (leksi- kogramati~nemu) opisu na ravni zna~ilnosti posameznih trpni{kih oblik skupaj z nji- hovimi tipi~nimi zapolnitvami, nato pa – in to dodajamo, ker v na{o analizo ni bilo vklju~eno–prekdopolnitvespodatkiorabitrpnikasse{ekcelotnej{i`anrskianalizi. Ta namre~ v jezikoslovnem delu zajema {e dva dela (Bhatia 1993: 26–34), tj. tekstu- alizacijo in interpretacijo ume{~enosti v strukturno besedilnega `anra. Specializirani korpus Kas z ve~ kot milijardo besed omogo~a primerjavo besedil- nega gradiva, kakr{na v preteklosti ni bila mogo~a. V prispevku smo naredili prvi korak k druga~ni opredelitvi (slovni~nega) opisa akademskega diskurza v delu, ki zadeva rabo trpnika z dele`nikom. Tak opis, torej opis z nakazanim in dalje nad- grajenim `anrskim izhodi{~em, bi bil izjemno dobrodo{el tudi za nejezikoslovce, npr. 243