Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
35. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568
Simpozij OBDOBJA35 razvr{~enih po besednovrstnem kriteriju, {e dodatno skupino neke vrste slovarskih gesel v rubriki Phrase(s) in/ali Word group(s) – tako do 20. lekcije, od 21. dalje Phrases – Besedne zveze in od 34. samo {e Besedne zveze. Pod tem naslovom je mogo~e najti zelo razli~ne zveze. Nekatere so v sloven{~ini in angle{~ini preprosto razli~ne, npr. mudi se nama – we are in a hurry, oz. imajo v sloven{~ini kako posebnost v povezovanju, skladnji, npr. pri nas smo – we are (iz povedi Pri nas smo samotrije). Druge so frazeolo{ke samo v angle{~ini, npr. izmi{ljati si to – dilly-dally, le na koga – of whom on earth. Lahko pa so razli~ne stalne zveze, nestav~ne, npr. glede na, biti na vrsti, prava malenkost, biti iz sebe, in stav~ne, npr. Beseda je dala besedo. Ker so besedila lekcij na~eloma pripravljena kot pogovori, je kar nekaj tudi pragmati~nefrazeologije,npr.kjeneki(Heavens,no),lahkono~,nasvidenje,nizakaj (za you are welcome). Precej izjemoma se na spisku najde tudi ena sama beseda (gotovo ne po naklju~ju tvorjenka) vstran – aside. Vskladuzvsajna~elnimlo~evanjemrazdelka na podlagi eno- in ve~besednosti je urejentudiSlovarnakoncuu~benika(Topori{i~1969:243–262)tako,dasove~besed- ni izrazi prikazani lo~eno, in sicer kot samostojna ve~besedna gesla ali kot besedno- zvezna podgesla enobesednih gesel. Na~eloma je mogo~e re~i, da so kot samostojna 4 gesla navedene samostalni{ke stalne besedne zveze razli~nih tipov, npr. debel denar, doberglas, dnevna soba, dobra kapljica, dobre volje, dunajski zrezek, jedilni list, tudi lastnoimenske (Kamni{ke Alpe, Zidani most), medtem ko so druge navedene kot podgeslo, npr. pod dan – dan se dela, lepega dne, pri dne; pod imeti – imeti ~as, imeti pri sebi, imeti proti, imeti pravico, imeti rad, imeti raje, imeti sre~o, imeti za. 2.1.1 Teoreti~no je za frazeologijo zanimivo vpra{anje, ali je imel Topori{i~ v mislih kakorazliko med phrase in word group. Ko v 13. lekciji prvi~ namesto phrases uvede word groups in v to rubriko uvrsti zvezo vozna karta (ticket),5 se zdi, da ho~e s tem nekaj povedati (enako v 17. lekciji za zvezo pisalni stroj). Tudi v 17. lekciji ima obojnost v naslovu (Phrases and Word groups) svoj smisel, saj je navedena tako pragmati~na frazeolo{ka zveza hvala lepa kot tudi stalne zveze terminolo{kega tipa potni list, stalni naslov, visoko pritli~je. Ni pa to razlikovanje med frazemi in drugimi stalnimi besednimi zvezami izpeljano dosledno. Predvsem ni povsem jasno, kaj v 29. lekciji pomeni angle{ko-slovenska dvojnost Phrases – Besedne zveze ob razli~nih zvezah, stalnih dunajski zrezek, jedilni list in nestalnih prav zares da ne (verjetno gre le za ve~je slovenjenje rubrik). Glede na to, da je od 34. lekcije dalje naslov rubrike le {e Besedne zveze, vanjo pa so uvr{~ene tako stalne kot nestalne zveze, se zdi, da Topori{i~ vsaj za sloven{~ino terminolo{ko {e ni predvideval razlike. Ko govorimo o lo~evanju med tipi frazeolo{kih zvez, pa je omembe vredno dejstvo, da pregovori niso vklju~eni v to rubriko, namenil jim je posebno, 31. lekcijo. 2.1.2 Drugo vpra{anje je, koliko so termini razlo~evalni za rabo v ciljnem jeziku. Mogo~e je, da mu je razliko med phrase in word group v angle{~ini svetovala 4 Vendar ne vse, nekatere so tudi podgeselske, npr. prava malenkost. 5 V43.lekciji je vozni listek –(railroad) ticket uvr{~en pod besedne zveze. 109