Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
31. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392
Simpozij OBDOBJA31 Uvodnabeseda ZbornikSlovenskadramatikaz31.mednarodnegasimpozijaObdobja–Metodein zvrsti je prvi tako obse`en zbornik v slovenskem in svetovnem prostoru, v celoti posve~en raziskovanju slovenske dramatike. Po vsebinski usmeritvi sledi tistim pred- hodnim simpozijem, ki so si za izhodi{~e izbrali raziskovanje zvrsti, vrst, `anrov in drugih pomembnih literarnih oblik, to so bili Sonet in sonetni venec (1995), Roman- ti~na pesnitev (2000), Slovenski roman (2002) in Slovenska kratka pripovedna proza (2004). Ker je dramatika tista literarna zvrst, ki se realizira v jezikovnem mediju in `ivi kot literatura, a hkrati omogo~a ali celo zahteva uresni~itev na odru, je bila prav zaradi svojega dvojnega eksisten~nega statusa znotraj literarnovednega raziskoval- nega polja ve~krat potisnjena na rob in v bli`ino uprizoritvenih {tudijev, kar velja tudi zafilolo{keuniverzitetne{tudijskeprogrameterosnovno{olskeinsrednje{olskeu~be- nike, kjer zaseda manj{i dele` u~nih vsebin, skorajda zanemarljiv pa je tudi njen dele` objav znotraj slovenskih zalo`b. ^epravjedramatikaprisotna`eodsamihza~etkovrazvojaslovenskeknji`evnosti, za prvo ohranjeno slovensko dramsko besedilo velja [kofjelo{ki pasijon (1721), in je do`ivela pomemben vrh z Linhartom konec 18. stoletja, je {ele Cankar na prelomu iz 19. v 20. stoletje s svojimi sedmimi dramskimi besedili postavil temelje moderne slovenske dramatike, ki je z njegovim nastopom za~ela slediti evropskim literarnim tokovom. Slovenska dramatika do`ivi pomembne vrhove tudi po drugi svetovni vojni v 60., 70. in 80. letih z dramo absurda in poeti~no dramo. Dramatika je bila ves ~as mo~no vpeta v kulturno-politi~no dogajanje, njeni avtorji pa so s svojimi dramami imeli v nekaterih obdobjih celo vlogo t. i. kulturni{ke opozicije, saj so opozarjali na dru`bene anomalije in posredno {irili meje svobode izra`anja. ^eprav je dru`bena vloga dramatike danes manj{a, pa je njena specifi~nost in prednost znotraj mediati- zirane dru`be in kulture v nenehnem zavedanju in preizpra{evanju `ivega stika med odrominavditorijemkottudivnenehnirefleksijiaktualnegadru`benegadogajanjain globalnegastanjaduha.Danesjeslovenskadramatikaprepletrazli~nihidejnih,temat- skih, motivnih in jezikovnih variant, `anrskih modelov, dramatur{kih iskanj, zato govorimo o pestrosti avtopoetik. Skozi celotno 20. stoletje pa lahko opazujemo tudi spreminjanje vloge dramskega besedila v gledali{~u in nove rabe tekstovnega. Zbornik prina{a 47 razprav 53 referentov ({est referatov ima po dva avtorja), od katerih je 30 doma~ih, kar 23 pa je tujih strokovnjakov, ti prihajajo iz Hrva{ke, ^e{ke, Rusije, Bolgarije, Italije, Avstrije, Bosne in Hercegovine, Makedonije, Poljske in Srbije. Avtorji razprav so uveljavljeni raziskovalci kot tudi mlaj{i, ki {ele za~enjajo svojo raziskovalno pot, prav ta preplet razli~nih generacij ter razli~nih in{titucij doma in po svetu zagotavlja zborniku {iroko in raznoliko perspektivo. Razprave odlikuje metodolo{ka pestrost, saj analize izhajajo iz literarnozgodovinskih, literarnoteoret- skih, interpretativnih, komparativnih, jezikoslovnih, uprizoritvenih, didakti~nih, kulturolo{kih, prevodoslovnih in {ir{ih dru`boslovnih vidikov. Glede izbora drama- tikov in dramskih besedil lahko opazimo, da sta raziskovalno {e vedno zanimiva tako 9