Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 2. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472
Simpozij OBDOBJA34 besedilne vrste in zvrsti, ki so namenjena {ir{emu krogu naslovnikov, in ne zgolj dolo~enim interesnim, starostnim, geografskim ipd. skupinam. 2 Klju~ne funkcijske zvrsti in vrste spletnih besedil4 Skladno z nekaterimi teorijami spletne zvrstnosti (prim. Bishop 2009; Crowston 2010; Herring idr. 2004; Oblak idr. 2005) se za analizo spletne besedilne zvrstnosti ka`eta kot klju~na naslednja kriterija: – avtorstvo oz. razmerje med sporo~evalcem in naslovnikom (eden ali ve~ znanih ali anonimnihavtorjev, formalno ali neformalno razmerje, ki zahteva, da je diskurz ne glede na {tevilo avtorjev in virov informacij bolj ali manj formalen in notranje konsistenten), – funkcija in z njo povezana tematika ter notranja in zunanja zgradba oz. oblika besedila. Zvidika avtorstva lo~imo naslednje skupine spletnih besedil: – klasi~ne spletne strani, kjer je avtor oz. vir besedil znan oz. lahko dolo~ljiv, razmerje med sporo~evalcem in naslovnikom pa je ve~inoma formalno (spletni portali, tudi tipa Wikipedija, medijska spletna mesta, korporativne spletne strani, spletne strani vladnih in nevladnih organizacij ter lokalne samouprave, tudi osebne spletne strani), – `anri spletnih skupnosti, kjer besedila soustvarja ve~ avtorjev (forumi, komentarji, dru`abna omre`ja tipa Twitter, Facebook, spletne klepetalnice itn.), – blogi kot vmesni `anr med eno- in dvosmerno obliko komunikacije (blogi profe- sionalnih ali neprofesionalnih piscev v medijih ali izven njih) (Erjavec idr. 2015). Zvidika funkcije pa se besedila razvr{~ajo v skupine s skupnimi lastnostmi glede na razli~ne okoli{~ine sporazumevanja, predvsem glede na {ir{e in o`je strukturirano vplivanjsko vlogo, naslovnika in referenco, prenosnik oz. medij, posledi~no pa tudi glede na zunanjo in notranjo strukturo besedila ter z njimi povezano ve~jo ali manj{o notranjo konsistentnost in formalnost diskurza (Mikoli~ 2013: 255–256). Crowston (2010) opredeljuje vrste oz. `anre spletnih besedil kot razred podobnih dokumentov glede na zunanjo zgradbo (npr. dolo~en tip naslovja, prisotnost avdiovizualnih ele- mentov itn.) in notranjo zgradbo (npr. razli~en slog pisanja bloga, dnevnih novic, forumov, znanstvenih, strokovnih, uradovalnih besedil itn.) ter namen ali funkcijo. Po preliminarnem pregledu slovenskih besedil v spletnem okolju z vidika vseh omenje- nih dejavnikov ob naslonitvi na tipologijo klju~nih spletnih besedilnih zvrsti po Crowstonu (2010: 35–38)5 je nastala naslednja klasifikacija spletnih besedil: 1. Pogovarjalne besedilne vrste: elektronska po{ta, spletne klepetalnice, dru`abna omre`ja (npr. Facebook, Twitter itn.), forumi. 4 Opredelitev besedilne zvrstnosti je povzeta po Mikoli~ 2013, kjer so besedilne zvrsti predstavljene kot {ir{e kategorije v primerjavi z o`jimi besedilnimi vrstami. 5 Glede na to, da se slednja nana{a na spletno okolje v angle{kem jeziku, bodo potrebne {e nadaljnje in sprotne analize spletnega gradiva, ki bodo ugotavljale relevantnost te tipologije tudi za slovenski jezik. 513