Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 2. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472
Simpozij OBDOBJA34 pomembenza~etekzatiste,kisessloven{~inoaliukrajin{~inosre~ajoprvi~.Slovarje njena dopolnitev in nadgradnja. 2 Slovar Ukrajinsko-slovenski tematski slovar, ki je namenjen {tudentom sloven{~ine oz. slovanskega jezikoslovja, pa tudi drugim, ki se strokovno ukvarjajo z jezikoslovjem, vsebuje raznolike teme. Za tematski slovar so se avtorji odlo~ili, ker omogo~a u~enje besedi{~a po posameznih temah in na pregleden na~in prikazuje dolo~ene semanti~ne odnose (npr. nadpomenke, podpomenke, sopomenke, protipomenke) in dosledno na - vaja dovr{ne in nedovr{ne oblike posameznih glagolov. Izjema so seveda enovidski glagoli. Prav tako slovar podaja besedne zveze, v katerih se posamezna beseda po mnenjuavtorjevnajpogostejepojavlja. Vse besede in besedne zveze v slovarju vsebu - jejo mesto naglasa tako v ukrajinskem kakor tudi v slovenskem delu. Slovar vklju~uje bodisi povsem osnovne besede, ki pokrivajo tematske sklope dru`ina, hrana, restavracija, hotel, dru`abno `ivljenje (kino, glasba) ipd., bodisi stro- kovne,naprimerspodro~jakemije,matematike,jezikoslovja,vojske,besedi{~e,kise nana{a na pravosodje, ipd. Zaobjema torej besedi{~e najpogostej{ih govornih polo`a- jev, pa tudi s podro~ja naravoslovne, dru`boslovne in humanisti~ne znanosti. Slovar omogo~a usvojitev besedi{~a, ki se navezuje na ukrajinski kulturni kontekst, kar je podano v poglavjih Lokal, restavracija in Prazniki, obi~aji. Avtorji so besede v slovarju izbrali glede na izku{nje in potrebe pri pou~evanju sloven{~ine kot tujega jezika in upo{tevaje `eljo po prikazu strokovne terminologije po posameznih podro~jih. Slovar ima preprosto zgradbo, je brez opomb, gradivo pa je razporejeno v dva stolpca, glede na naslov in podnaslov. Seznamu vsebine sledita predgovor ter ukrajin- ska azbuka in slovenska abeceda. Besede in kolokacije, ki so podane v slovarju, so namenjeneuporabniku,ki`eligledenaSkupnievropskijezikovniokvirdose~istopnji znanja A2 in B1, v nekaterih poglavjih tudi B2 in C1. Besedi{~e ni te`avnostno urejeno. Slovar je zgrajen tako, da osrednji temi sledijo besede in besedne zveze glede na ukrajinski abecedni red, pri ~emer so avtorji upo{tevali frekventnost in pomemb- nost posamezne besede za uporabnika. Poglavja so karseda celostno predstavljena, poglavje ^lovek tako na primer vsebuje naslednja podro~ja: Deli telesa, Notranji organi, Zunanjost, Zgradba telesa, Osebnostne lastnosti, zna~aj, Poklici in Zaposlitev. Posamezne teme vsebujejo tudi frazeme, pogosti so na primer v temi Primerjanje, ki se navezuje na lastnosti ~loveka, npr. svoboden kot ptica, mo~an kot vol, trd kot kamen ipd. Za ponazoritev zapisanega podajava slovarski prikaz teme Prodajalne, trgovine. Temavsebujenaslednjepodteme:Vtrgovini,Osebe,kisodelujejoprinakupovanjuin prodaji, Merske enote pri nakupovanju, Meso, mesni izdelki, Riba, ribji izdelki, Mle~ni izdelki, Pekarski izdelki, Sla{~ice, @ivila, Zelenjava, Sadje, Toba~ni izdelki. Vtrgovini je podtema, ki vsebuje veliko glagolov, namenjenih usvojitvi besedi{~a za stopnjo A2: 489