Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 2. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472
Simpozij OBDOBJA34 11. nameniti 11. primakniti 11. oster 11. lep 12. zagotoviti 12. obve{~ati 12. pohvalen 12. gr{ki 13. nameravati 13. praznovati 13. glaven 13. grd 14. podpreti 14. ~rtati 14. spodbuden 14. zapisan 15. podeljevati 15. zadol`iti 15. zadnji 15. spodbuden 16. na~rtovati 16. prirejati 16. grd 16. govorjen 17. vabiti 17. nameniti 17. latinski 17. ~asten 18. pristopiti 18. namenjati 18. topel 18. angle{ki 19. zadol`iti 19. razpolagati19. govorjen 19. glaven 20. subvencionirati20. nameravati20. lasten 20. izgovorjen 21. obve{~ati 21. predpisati 21. gr{ki 21. lasten 22. pla~ati 22. organizirati22. angle{ki 22. Jezusov 23. pla~evati 23. podeliti 23. sklepen 23. ~aroben 24. podpirati 24. razpisovati24. zapisan 24. oster * Krepko so tiskani prekrivni kolokatorji. Celotna primerjava je pokazala, da je prekrivnost v povpre~ju 72-odstotna oz. ve~inoma v razponu med 58 % (kjer je razli~nih 10 od 24 kolokatorjev) in 83 % (kjer so razli~ni 4 od 24 kolokatorjev). Pri~akovali smo, da bo prekrivnost manj{a pri samostalnikih, ki z najve~jo verjetnostjo pripadajo temam, zna~ilnim za Kres, vendar pa se to predvidevanje ni potrdilo, saj je povpre~na prekrivnost ne glede na to, katero skupino samostalnikov opazujemo, enaka. Razlike so se pokazale drugje (treba pa bi jih bilo preveriti na {ir{em gradivu), in sicer pri tipu zveze oz. besedni vrsti kolo- katorjev. Namre~: vseh 18 zvez z glagolskimi kolokatorji izkazuje ni`jo, tj. povpre~no le 65-odstotno prekrivnost medGigafidoinKresom–zdrugimibesedami:~ebesedno skico ene od zvez samostalnika z glagolskimi kolokatorji v obsegu 24 enot najprej izdelamo na podlagi Gigafide in nato {e na podlagi Kresa, se seznama razlikujeta v 8 ali 9 glagolih (kot smo videli pri samostalniku ob~ina v Tabeli 3). Na drugi strani je prekrivnost pri samostalni{kih in pridevni{kih kolokatorjih vi{ja: pri prvih je 72-od- stotna, pri drugih pa sega do 80 % (prim. besedo v Tabeli 3). 5 Sklep To, da so rezultati poizvedb po Kresu druga~ni kot v Gigafidi, seveda ni prese- netljivo. Posledica razli~ne prisotnosti zlasti ~asopisnih besedil na eni strani ter leposlovnihinstvarnihbesedilnadrugistranisotematskarazhajanja,kisejihbotreba v prihodnje zelo jasno zavedati pri izbiri korpusa kot gradiva za slovar. Tako je npr. {port v Gigafidi 2,3-krat bolj razpr{eno prisoten kot v Kresu, zaradi ~esar bi bil bolj prisoten tudi v slovarskem opisu, ~e bi ta izhajal samo iz Gigafide, medtem ko npr. za teme, povezane s ~lovekom, velja ravno obratno: v slovarskem opisu bi bile pribli`no enkratboljprisotne,~ebigapripravilisamonaosnoviKresainneGigafide.Terazlike se seveda odra`ajo tudi na mikroravni, tj. pri kolokacijah kot leksikalno in/ali prag- mati~no povezanih ponovljivih sopojavitvah vsaj dveh leksikalnih enot, ki sta med seboj v neposrednem skladenjskem razmerju (Barsch 2004). Prikaz kolokacij je 484