Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 2. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472
Simpozij OBDOBJA34 3 Gradivo in model za analizo Vpri~ujo~em prispevku prou~ujem vizualno retoriko ~asopisa Delo v reprezen - taciji izraelsko-palestinske vojne (julij–avgust 2014). Za analizo diskurza vojne foto- grafije uporabim Kressov in van Leeuwnov (2006) okvir za analizo diskurzivnih postopkovvizualnih podob v povezavi z van Leeuwnovim (2008: 136–148) modelom vizualne reprezentacije udele`encev.1 S kriti~no vizualno analizo reprezentacije izraelsko-palestinske vojne sku{am odgovoriti na naslednja raziskovalna vpra{anja: Kakojev~asopisuDelopojmovanavojnamedIzraelominPalestino,tj.alijepojmo - vana z vidika posledic ali z vidika geopoliti~nih dejavnikov, ki vojno povzro~ajo? Kateri vidiki vojne so na fotografijah postavljeni v ospredje? Kako so na fotografijah reprezentirani Izraelci in kako Palestinci? Kako je reprezentiran odnos gledalstva do upodobljenih udele`encev? Kaj objavljene fotografije predpostavljajo glede upravi - ~enosti izraelske okupacije? Zaanalizosemizbralafotografije,kireprezentirajo izraelsko-palestinsko vojno, ki je potekala poleti 2014, in so bile objavljene v ~asopisu Delo; v analizo sem zajela vse {tevilke, ki so iz{le v ~asu izraelske okupacije Gaze, tj. od 8. julija do 26. avgusta 2014. Raziskava temelji na analizi 31 fotografij, merilo vklju~itve fotografij v analizo pa je bilo, da fotografije vklju~ujejo ~love{ke udele`ence. Delo ima sicer dostop do delno prekrivnega ali celo identi~nega nabora fotografij mednarodnih fotografskih agencij (Reuters, AFP, AP) kot drugi ~asopisi, vendar pa izbor fotografij vpliva na razli~ne reprezentacije vojne in njenih udele`encev. 4 Vizualna reprezentacija izraelsko-palestinske vojne v ~asopisu Delo 4.1 Analiza modalnosti Koncept modalnosti je pri opisu vizualne komunikacije prav tako klju~nega po- mena kot pri opisu jezika. Vizualna modalnost se nana{a na stopnjo pristnosti in verodostojnosti fotografije in lahko u~inkuje na gledal~evo dojemanje vizualno repre- zentirane pomenske podstave, v smislu, da jo dojema kot resni~no, neposredno, istovetno z realnostjo (Kress, van Leeuwen 2006). Analizirane fotografije – z izjemo ene, ki prikazuje silhueto Palestinca pri ga{enju po`ara – ozna~uje visoka stopnja modalnosti; uresni~uje se z uporabo naravnih barv, ostrino, izra`anjem detajlov, oblikovanjem svetlobe in sence ter koli~ino vklju~enega ozadja; tako se oblikuje visoka resni~nostna vrednost. Razlike v stopnji modalnosti dolo~a lo~ljivost ozadja: najve~ja lo~ljivost ozadja je na fotografijah, ki prikazujejo opusto{enje v Gazi; na teh fotografijah lahko jasno razlo~imo dele poru{enih stanovanjskih naselij, detajle poru- {enih stavb in ru{evin, pa tudi drugih elementov ozadja. Fotografije, kjer je pre- poznavnost detajlov ozadja zmanj{ana, omogo~ajo poudarjanje dolo~enih subjektov 1 Kressov in van Leeuwnov model za ve~kodno analizo je bil doslej uporabljen v ve~ raziskavah, ki prou~ujejo, kako se v novicah konstruirajo globalni dru`benopoliti~ni problemi, kot so vojne, rasizem, lakota itn. (npr. Machin, Jaworski 2006; van Leeuwen, Jaworski 2002; Wells 2007). V slovenskem prostoru Kressovo in van Leuwnovo teorijo vizualne komunikacije v svoje raziskave uspe{no vklju~uje denimo Sonja Starc (2011). 804