Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 2. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472
Simpozij OBDOBJA34 SLOVNI^NIPRISTOPKVIZUALNIKOMUNIKACIJI: VIZUALNAANALIZAVOJNIHFOTOGRAFIJ Branislava Vi~ar Filozofska fakulteta, Maribor UDK801.7:81'22:77.044:355.4(569.4)"2014" Vprispevku umestim vizualne podobe med dru`bene semiotske sisteme in poka`em na komunikacijske rabe vizualnih elementov. Analizo usmerim na diskurz vojne fotografije, in sicer na vizualno retoriko ~asopisaDelo v reprezentaciji izraelsko-palestinske vojne (julij–avgust 2014). Ugotavljam, daDelo ponuja liberalno kritiko vojne v smislu ikonizacije palestinskega trpljenja; s ~ustvenim pozivom omejuje mo`nosti razumevanja kompleksnosti globalne dinamike in geopoliti~nih realnosti kot vzrokov vojne. vizualna semiotika, vizualna slovnica, vojna fotografija, reprezentacija vojne, izraelsko- palestinska vojna In this paper, I place visual images within social semiotic systems and point to the communicative uses of visual elements. I focus my analysis on the discourse of war photo- graphy, more specifically on the visual rhetoric of the newspaperDeloin its representation of the Israeli-Palestinian war (July–August 2014). I contend thatDelooffers a liberal critique of the war in terms of the iconisation of Palestinian suffering; its emotional appeal diminishes the possibility of understanding the complexity of global dynamics and geopolitical realities as causes of war. visual semiotic, visual grammar, war photography, representation of war, Israeli- Palestinian war 1Uvod Diskurzi se izra`ajo na razli~nih nivojih komunikacijske dejavnosti, z razli~nimi vrstami semiotskih virov in se uresni~ujejo v razli~nih `anrih. Na podro~ju dru`bene semiotike je pri{lo do premika od poudarka na jeziku k drugim semiotskim sistemom z deloma Reading Images (Branje podob, 2006 [1996]) avtorjev Guntherja Kressa in Thea van Leeuwna ter Social Semiotics (Dru`bena semiotika, 1998) Roberta Hodgea - in Guntherja Kressa. Deli ponujata uporabo jezikovnih modelov v razli~nih komuni kacijskih kodih in razlagata pomenjenje (angl. meaning-making) s kompleksnimi semiotskimi interakcijami; s Kressovim in van Leeuwnovim delom Multimodal Discourse (Multimodalni diskurz, 2001) predstavljata vstopno to~ko ve~kodnosti oz. multimodalnosti v jezikoslovje. Ve~kodnost ali ve~kodna analiza je porajajo~e se podro~je raziskovanja, ki ga razvijajo zlasti jezikoslovci, ki izhajajo iz Hallidayeve dru`bene semiotske teorije in njegove razlage pravil delovanja semiotskega sistema, da si z njo pomagajo pri 801