Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 2. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472
Simpozij OBDOBJA34 Primer 1 Markojenakonpovratkautrgovinu ________ knjige mu{terijama. A. razdijelio 28% B. podijelio 24% C. razdijelio/podijelio 48% Rezultati raziskave ka`ejo, da 48 % vpra{anih meni, da lahko v tem stavku uporabimo oba glagola. Ostalih 52 % vpra{anih je na vpra{anji (1) zakaj menite, da izbrani glagol bolj odgovarja stavku in (2) ali mislite, da bi zamenjava enega glagola z drugim pripeljala do spremembe pomena stavka dalo naslednje odgovore, ki jih je mogo~erazvrstiti v tri skupine: a) glagol razdijeliti pomeni, da v knjigarni ni ve~ ni~ ostalo, in ~e je v stavku podeliti, to pomeni, da lahko {e nekaj ostane v knjigarni, b) razdijeliti gre za bolj konkretne stvari in c) se sli{i bolje, sem pogosto sli{al. Primer 2 Lozinke ne treba dijeliti, a prije stavljanja podataka na dru{tvene mre`e treba dobro _______________. A. razmisliti 50% B. promisliti 14% C. razmisliti/promisliti 25% ^eprav 25 % vpra{anih meni, da sta oba glagola med seboj zamenljiva, je na vpra{anji (1) zakaj menite, da izbrani glagol bolj odgovarja stavku in (2) ali mislite, da bi zamenjava enega glagola z drugim pripeljala do spremembe pomena stavka ve~inaodgovorila,daintuitivno~utijo,dajetaglagolbolj{ivstavku,medtemkojihje 28%navedlo,daglagolanistazamenljiva,kerglagolpromislitipomeniglobljemisliti o ne~em, razmisliti pa je bolj splo{en glagol. 5 Sklep Zraziskavo smo `eleli preveriti, ali rojeni govorci hrva{kega jezika menijo, da so slovarske sopomenke zamenljive, in ali lahko ugotovijo, kak{ne so razlike, ki jih razli~ne predpone prinesejo glagolu. Rezultati, ki smo jih dobili, so pokazali, da je vodnosupredponraz-inpro-(vglagolihrazmisliti, razdijeliti : promisliti) razlika, ki so jo vpra{ani navedli, prav razpr{enost (disperzivnost), kot je ugotovil Belaj v svoji analizi glagolskih predpon za hrva{~ino. Za predpono pro- so vpra{ani navedli, da glagolu daje dodatni pomen, mi{ljenje o eni stvari (bolj specifi~no v primerjavi s predpono raz-, ki se nana{a na ve~ stvari). Raziskava je pokazala, da {tudenti menijo, da obstaja razlika med pomeni, ki je sicer ne morejo natan~no identificirati, in pri tem jim slovarji ne pomagajo. ^eprav je slovar prakti~no orodje, menimo, da bi dolo~itev supershemati~nih pomenov glagol- skih predpon lahko pomagala uporabniku pri uporabi slovarja za dolo~itev razlike 780