Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
34. Obdobja - 2. del:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472
Simpozij OBDOBJA34 temeljito predelati, to delo pa sta minister @iga Turk in Aleksander Zorn zaupala novoustanovljeni komisiji pod vodstvom Kozme Aha~i~a. Novi osnutek je bil objavljen januarja 2013, vendar pa je takrat zaradi razpada Jan{eve koalicije pri{lo do nove zamenjave oblasti, zato se je priprava resolucije ponovno za~asno ustavila. Pod vodstvom znova samostojnega ministra za kulturo Uro{a Grilca je bila medresorsko usklajena tretja razli~ica resolucije maja poslana v dr`avni zbor, po dodatnih spremembah pa v kon~ni verziji julija tudi sprejeta kot Resolucija o nacionalnem programu za jezikovno politiko 2014–2018. Ves ~as priprave resolucije je bila glavna zna~ilnost njenega okolja torej nestabil- nost, tako na ravni politi~nega vodstva (zamenjave vlad in s tem ministrov) kot administracije (preoblikovanje Ministrstva za kulturo in spreminjanje vloge Sektorja/ Slu`be za slovenski jezik) kot tudi avtorjev (delo treh razli~nih delovnih skupin). Sspremembami,predvsemzrevizijo, ki jo je opravila skupina pod vodstvom Kozme Aha~i~a, je besedilo postalo izrazito ve~glasno, kot ka`e naslednja primerjava prve in ~etrte razli~ice besedila: Sodobna slovenska jezikovna situacija zahteva premi{ljeno in dejavno jezikovno politiko, ki sicer upo{teva zgodovinske danosti in tradicijo, hkrati pa opravlja nove naloge in dosega nove cilje v sodobnih razmerah. Razvojno naravnana jezikovna politika temelji na prepri~anju, da so slovenska dr`ava, slovenski jezik in slovenska jezikovna skupnost vitalne in dinami~ne pojavnosti, ki naj se nadalje razvijajo in krepijo. Na podro~jih, ki potrebujejo za ohranjanje obsega, vitalnosti in dinami~nosti slovenskega jezika {e posebno skrb, pa je potrebno zagotavljati ukrepe, ki bodo stanje po potrebi izbolj{evale.2 Ta primer iz podpoglavja Okvir nacionalnega programa za jezikovno politiko je dober pokazatelj ve~glasnosti kon~nega dokumenta. Izbris besedice sicer iz prve povedi temeljito spremeni razmerja med koncepti v njej, saj je s tem protivnost med stavkoma pretvorjena v vezalno razmerje, torej zgodovinska in sodobna jezikovna politika postaneta dopolnjujo~a se, in ne ve~ nasprotujo~a si koncepta. V drugi povedi je izbrisan del, ki natan~neje dolo~a pomen razvoja, s tem pa je relativizirana po- membnost tega koncepta. Namesto tega je besedilu dodana poved, ki vna{a koncept skrbi za jezik, kjer gre za jasno navezavo na tradicijo jezikovne kulture v Sloveniji (ve~ o tem Savski, v pripravi a). Iz raziskovanja nastajanja resolucije sicer izhaja nekaj splo{nih opa`anj o tem `anru besedil (ve~ o tem Savski, v pripravi b): (a)delo na tovrstnih strate{kih dokumentih strokovnjake za~asno postavi v pozicijo mo~i, vendar pa je ta mo~ zgolj za~asne narave, saj je odvisna od politi~ne volje in torej s spremembo razmerij v politiki hitro izgine; (b)stovrstnimidokumentisesre~ujejorazli~niakterjiinrazli~nedru`beneskupine,ki besedilo razumejo druga~e; 2 Poudarki so delo avtorja ~lanka: v kasnej{i razli~ici besedila izbrisani deli so pre~rtani, dodatki pa so pod~rtani. 656